Kako uči vaše dijete?
Autor: Nada Crnković, 18. 10. 2021.
Mnogi roditelji nalaze se u situaciji da njihovi savjeti i primjeri kako se uči ne dopiru do njihove djece. Važno je razlučiti proizlaze li slabe ocjene zbog slabe motivacije ili zbog teškoća pri učenju kao što su slabo pamćenje, loše povezivanje činjenica, pogrešno zaključivanje, neuočavanje bitnoga, nerazumijevanje gradiva, slaba koncentracija, disleksija... Kao prvo, dobro je znati pravi uzrok zašto Vaše dijete nema volju za učenjem i prema tome poduzeti odgovarajuće mjere. Svako je dijete drugačije i ono što jedno motivira, ne mora i drugo. Praktični potezi Nemojte prisiljavati djecu na učenje, nego pronađite načine da ih se motivira, privoli i zainteresira za učenje. Pohvala je često najbolja ili dovoljna motivacija. Poticati na učenje ne znači i tjerati na učenje. Važno je djecu poticati, ali nikako tjerati. Potiče ih se s ljubavlju. Važno je usaditi svome djetetu osjećaj odgovornosti što ranije.Objasniti djetetu da u životu postoje stvari koje se jednostavno MORAJU odraditi, sviđalo se to nama ili ne. Svako drugo podilaženje, u vidu instrukcija, upisivanja u drugu školu i sl. samo je medvjeđa usluga gdje se prst upire u nešto drugo, a ne u dijete kome se naprosto ne da učiti. Iluzorno je i nema nikakve svrhe tražiti opravdanja u vanjskim okolnostima. Ne učite i ne pišite zadaće umjesto svog djeteta - tako činite više štete nego koristi. Nemojte mu davati gotova rješenja. Kad djetetu nešto nije jasno, roditelji ponekad gube strpljenje i pribjegnu lakšem načinu pa djetetu ponude gotovo rješenje. No time mu odmažu i onemogućavaju njegovo osamostaljivanje. Bolje je djetetu pružiti podršku, uputiti ga kako riješiti zadatak ili problem, ali samostalno. Pomozite djetetu naći smisao - još bolje od nagrada, kazni i prijetnji djeluje samomotiviranost. Budite UZOR! Pod opširnije je test koji će vam odgovoriti Kako uči vaše dijete!
Djeca u digitalnom svijetu
Za djecu današnjice koristi naziv tzv. Glow kids - Djeca s licima koja sjaje. Informacijsko-komunikacijske tehnologije promijenile su način na koji djeca oblikuju i održavaju svoja prijateljstva, omogućavajući im gotovo neprekidan kontakt sa svojim vršnjacima. Transformirale su i načine na koje djeca koriste slobodno vrijeme, omogućavajući im neprekidan pristup informacijama, videima i izuzetno impresivnim igrama.
Na pitanje „Kako digitalna tehnologija utječe na našu djecu i kako ta izloženost djece utječe na njihov razvoj?“ , odgovor ćemo dobiti u budućnosti nakon provedenih istraživanja na generacijama djece i nastalim promjenama u psihomotornom i tjelesnom području.
Pozitivnih učinaka ima.To su:
-razvoj vještina učenja i mišljenja;
- razvoj jezičnih vještina;
- bolja spremnost za školu;
-bolja dostupnost informacija i trenutna povezanost sa cijelim svijetom.
Od negativnih učinaka ukazujemo na pretilost, teškoće spavanja, usporeno usvajanje jezika, teškoće pažnje, poticanje na agresivno ponašanje, stvaranje ovisnosti, depresija, manje vremena za druge aktivnosti.
Digitalna tehnologija predstavlja značajne rizike za sigurnost djeteta, za djetetovu privatnost i dobrobit, povećavajući rizik od prijetnji i štete.
Prema UNICEF-ovoj Djeci u digitalnom svijetu, te rizike možemo podijeliti na:
- rizike sadržaja- dijete je izloženo neželjenom i neprikladnom sadržaju (seksualne i nasilne slike; internetske stranice koje promiču nezdrava ili opasna ponašanja);
- rizike kontakta- kada dijete sudjeluje u rizičnoj komunikaciji, primjerice s odraslom osobom koja traži neprikladan odnos;
- rizike ponašanja- dijete se ponaša na određeni način koji doprinosi nastanku rizičnog sadržaja ili odnosa (djeca koja negativno pišu o drugoj djeci ili stvaraju materijale pune mržnje prema drugoj djeci, potičući rasizam ili objavljivanje i dijeljenje neprikladnog sadržaja o drugoj osobi).
Brze promjene na području tehnologije iz dana u dan sve su mnogobrojnije te utječu na naš način života, odgoj djece, međusobne odnose, način komunikacije i izvršavanje poslovnih zadataka. Od trenutka kada dijete dođe na svijet, ono postaje dijelom stalne digitalne komunikacije i povezanosti: od načina na koji prima medicinske usluge do roditeljske objave slika djetetovih prvih dragocjenih trenutaka na internet.
Pitamo se, gdje je tu djetetovo pravo na privatnost i izražavanje?
Obrazac zamolbe roditelja za ispis iz izbornog predmeta 2024-2025 (1).doc
Obrazac zamolbe roditelja za upis izbornog predmeta 2024-2025.doc
Obrazac-zamolbe-roditelja-za-izostanak-ucenika-s-nastave.doc
Pubertet.docx
UPITNIK ZA RODITELJE.docx
Brosura za roditelje.pdf
DJECA I MOBITELI U SKOLI.docx
domaca zadaca bez suza.htm
Ana Marko PUI Ne ne idem.pdf
Portali |
Službene stranice |
> Ministarstvo znanost... |
> Agencija za odgoj i ... |
> CARNet |
> Agencija za mobilnos... |
> Narodne novine |
Dnevni tisak |
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |