ŠKOLA REAGIRA NA SVAKU POJAVU NASILJA, BEZ OBZIRA NA TO KOJE JE VRSTE I ZAŠTO SE POJAVLJUJE.
TO JE JEDINI NAČIN KAKO MOŽEMO SMANJITI ZLOSTAVLJANJE TE OSIGURATI SIGURNO I POTICAJNO OKRUŽENJE U ŠKOLAMA.
1. Postoji li svijest i znanje o problemu?
2. Postoje li pravila i odluke?
3. Postoji li dogovoreni sustav prevencije i intervencije?
4. Znaju li djeca za taj sustav?
5. Koriste li ga djeca?
6. Dobivaju li pomoć kada je zatraže?
7. Osjećaju li se zaštićeno?
OŠ KAŠTANJER u školskoj 2010./2011.g. uključio se u UNICEF-ov projekt STOP NASILJU MEĐU DJECOM provodeći program "Za sigurno i poticajno okruženje među školama".
Evaluacija programa pokazala je da se nakon 4 godine od početka provedbe Programa u Hrvatskoj broj djece koja zlostavljaju smanjio za 2/3, a broj djece koja trpe zlostavljanje za 1/2.
Ovakav uspjeh posljedica je činjenice da nam je svima stalo da smanjimo nasilje te da odgajamo djecu u ozračju međusobnog uvažavanja, poštovanja i ravnopravnosti.
Upravo zato se OŠ Kaštanjer odlučila na provođenje ovog programa, a provedeni Olweussov upitnik opravdao je nužnost provođenja istog zbog postojanja nasilja i u našem školskom okruženju.
7 KORAKA DO SIGURNIJEG OKRUŽENJA
USPOSTAVITI ZAŠTITNU MREŽU
RAZREDNICI
Stručno usavršavanje kolega
Stručni savjeti i pomoć
Rad s grupama volontera vršnjaka pomagača
ADMINISTRACIJA
Stvaranje uvjeta za nesmetan rad na programu
POMOĆNO OSOBLJE
Briga o određenom dijelu prostora škole
Poznavanje i primjena osnovnih principa postupanja
RAZLIKOVATI GRUBU IGRU, IGRANJE, TUČNJAVU OD ZLOSTAVLJANJA!!!
IGRA:
ZLOSTAVLJANJE:
ZLOSTAVLJANJE JE NAMJERNO I NA NEKI NAČIN SMIŠLJENO, A NE SLUČAJNO PONAŠANJE!
RAZLOZI ZBOG KOJIH JE DIJETE NASILNO NIKAD NE OPRAVDAVAJU SAMO POSTUPANJE!
BILO KOJE DIJETE MOŽE POSTATI ŽRTVA!
ZATO JE VAŽNO DA RODITELJI I UČITELJI RADE ZAJEDNIČKI NA SMANJENJU NASILJA U ŠKOLI, SVATKO IZ SVOJEG UGLA I SVOJE ULOGE. I TO SVI RODITELJI, A NE SAMO ONI ČIJA DJECA ZLOSTAVLJAJU ILI TRPE NASILJE!
Ovim programom djeci dajemo mogućnost, ako prekrše granice, da nekom svojom aktivnošću obnove narušene vrijednosti, čime naglašavamo njihovu odgovornost za vlastito ponašanje i nudimo im priliku da sebi i drugima pokažu kako mogu bolje (RESTITUCIJA)
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Portali |
Službene stranice |
> Ministarstvo znanost... |
> Agencija za odgoj i ... |
> CARNet |
> Agencija za mobilnos... |
> Narodne novine |
Dnevni tisak |