PROJEKT "ZNANJE ZA ODRŽIVO DJELOVANJE"
U prosincu 2019. i siječnju 2020. godine na Roditeljskom i Učiteljskom vijeću predstavljen je projekt "ZNANJE ZA ODRŽIVO DJELOVANJE" koji OŠ Kaštanjer Pula provodi u suradnji s Ekološkom udrugom Krka Knin, Centrom za mirovne studije i partnerskom školom iz Knina. Voditelj ovog projekta je UDRUGA ZELENA ISTRA, a voditelji u našoj školi su učiteljice Jelena Bugarski, Anita Stipić i Nikolina Stjepanović. Donatori su Švicarsko-hrvatski program suradnje i Ured za udruge Vlade RH.
Održivi razvoj je onaj kroz koji možemo zadovoljiti sve svoje potrebe, bez ugrožavanja mogućnosti zadovoljenja potreba budućih generacija te će se po prijedlogu i izboru učenika u sklopu škole saditi mediteranski vrt s medonosnim biljem pod motom "Kaštanjer, prijatelj pčela". Osim terenske nastave tj. posjeti i edukaciji u Udruzi pčelara Pula, same sadnje i vrtlarskih radova u kojima će sudjelovati i učenici i roditelji, predviđeni su i razni likovni radovi kao i njihova izložba i prezentacija projekta u travnju u Gradskoj knjižnici.
Sve o projektu možete pratiti na linku: https://zzod.zelena-istra.hr/hr/
PROJEKT EKO ŠKOLA - PANO
EKO - AKTIVNOSTI U OŠ KAŠTANJER PULA
Osnovna škola Kaštanjer Pula ima višegodišnju tradiciju ekoloških aktivnosti, a najduža, koja traje već 60 godina, je briga za okoliš škole koju realiziraju dežurni razredi kroz cijeli tjedan (od 5. do 8. raz.) prema rasporedu zaduženja dežurstva. Već 6. godinu sudjelujemo u međunarodnoj akciji „Zelena čistka“ u kojoj smo očistili okoliš škole i dvorišta okolnih zgrada, a 6 godina smo u Akciji „Reciklirajmo u školi“ kojoj je organizator Udruga „Zelena Istra“ te smo do ove godine prikupili oko 13 t papira. Svake godine obilježavamo značajne datume iz područja ekologije, a projektni dani znaju biti upravo 22.03.(Svjetski dan voda) i 22.04. (Dan planete Zemlje). Sve to nagnalo je učiteljsko vijeće na promišljanje o prijavi za stjecanje statusa Eko škole , pa je prijava išla na temu dominantnih eko- aktivnosti- OTPAD.
S početkom šk. god. 2017./ 18. u svoj Godišnji plan i program te Kurikulum rada škole unijeli smo planirane eko-aktivnosti koje bismo realizirali tijekom školske godine. Odredili smo da nam projektni dan bude vezan u Dan planete Zemlje (22.04.), ali ove godine je taj dan u nedjelju stoga ćemo ga realizirati u petak 20.04. kada smo i prijavili akciju „Zelena čistka 2018.“
Bogatstvo je aktivnosti koje su se provodile kroz redovnu nastavu na temu ekologije i otpada, realizirala se terenska nastava, obilježavali tematski datumi, organizirale i realizirale aktivnosti eko-patrole, održao inicijalni sastanak eko-odbora, izradili logo i sastavili eko-kodeks, povezali se s lokalnom zajednicom, objavljivali aktivnosti u medijima (Glas Istre, Regional Express, web Istarske županije, web-stranica škole). Angažirani su bili svi učenici, učitelji/ce i stručni suradnici, tehničko i administrativno osoblje.
Posjet akvariju- Aqarium Pula - drugi razredi
Klimatske promjene i briga o okolišu - engleski jezik
Eko sat - hrvatski jezik - peti razredi
Svjetski dan šuma – razredna nastava
Svjetski dan voda – priroda, razredna nastava
Akcija“ Reciklirajmo u školi“- Zelena Istra
Akcija “Zeleni korak“- dm
Akcija „Skupljajmo zajedno stare baterije“- FRIŠ
Akcija“ Plastičnim čepovima do skupih lijekova“
Akcija „Zelena čistka“
Realizirane aktivnosti
Učenici 8.abc razreda su na nastavi informatike izrađivali logo eko škole i dobili rješenje
EKO AKTIVNOSTI: – ENGLESKI JEZIK (8. razred)
NAZIV TEME: Klimatske promjene i briga o okolišu
CILJ : razgovarati o važnosti očuvanja okoliša i brizi za planet Zemlju
ZADACI KOJE ŽELIMO POSTIĆI: osvijestiti učenike o zagađenom okolišu i klimatskim promjenama, opisati problem iz vlastite sredine, dati prijedloge kako pomoći i kako očuvati okoliš
VRIJEME REALIZACIJE: ožujak 2018 (na izvannastavnoj grupi Napredni Englezi).
NAČIN REALIZACIJE: razgovor, istraživanje putem interneta i dodatnih materijala, prezentacija
AKTIVNOSTI: izrada plakata (Air Pollution, Protecting and pollution of water, Saving our planet, Ecology, Deforestation, Aquarium Pula)
NOSITELJI: Emi Belušić, prof.
IZVOĐAČI: učenici
BROJ UKLJUČENIH UČENIKA: 9 (8.b i 8c)
EKO AKTIVNOSTI: - 4.a
Naziv teme : Vode
Cilj: spoznati temeljna znanja o vodama, važnosti vode za život, te važnost očuvanja voda
Zadatak: izrada plakata na temu Voda
Vrijeme realizacije : tijekom šk. godine u nastavi prirode i društva, izrada plakata 22.03.2018. kroz dva nastavna sata
Aktivnosti: izrada plakata
Nositelji: učenici 4.a razreda, učitelj
Broj učenika:22
Igor Mihovilović, učitelj 4.a razreda
Datum:22.03.2018.
EKO AKTIVNOSTI: PRODUŽENI BORAVAK
Naziv teme/aktivnosti: Obilježavanje Svjetskog dana šuma
Cilj: Razviti odgovoran odnos prema očuvanju šuma i njegovih izvora i zaliha, zasnovan na razumijevanju utjecaja različitih čimbenika na promjene u okolišu ili njegovo uništenje
Zadaci: Upoznati da se Dan šuma obilježava 21. ožujka, uočiti važnost šuma za život na Zemlji, spoznavanjem novih činjenica o šumama proširivati znanje o zaštiti i očuvanju okoliša, poticati učenike na govorno i pisano izražavanje prema poticaju, poticati stvaralačku znatiželju, uočiti igru riječi u stihovima, razvijati komunikacijske vještine, razvijati potrebu za očuvanjem šuma
Vrijeme realizacije: 21.03. ; 1 sat
Aktivnosti za ostvarenje: Interpretacija pjesme Molitva šume (K.Ghibran), razgovor na temu: Moj odnos prema prirodi, pisanje poruka za očuvanje šuma, izrada plakata
Nositelji/izvođači: Učenici 2.a, 2.b, 2.c razreda produženog boravka s učiteljicom Klaudijom Racan Ukošić
Broj uključenih učenika: 16
EKO AKTIVNOSTI: - PRODUŽENI BORAVAK
Naziv teme/aktivnosti: Obilježavanje Svjetskog dana voda
Cilj: Naglasiti važnost, ali i probleme vezane uz vodu i vodne resurse
Zadaci: Spoznati da se Dan voda obilježava 22. ožujka, uočiti važnost vode za život na Zemlji, spoznavanjem novih činjenica o vodama proširivati znanje o vodama, razvijati kulturu slušanja, poticati učenike na govorno i pisano izražavanje na zadanu temu, poticati stvaralačku znatiželju, razvijati komunikacijske vještine, poticati jezičnu znatiželju, razvijati potrebu za očuvanjem čistoće voda
Vrijeme realizacije: 22.03. ; 2 sata
Aktivnosti za ostvarenje: Interpretacija pjesme Život u kapljici vode (J.W.Goethe), razgovor na temu: Život u kapljici vode, gledanje dokumentarnog filma: Moć vode, izrada plakata
Nositelji/izvođači: Učenici 2.a, 2.b, 2.c razreda produženog boravka s učiteljicom Klaudijom Racan Ukošić
Broj uključenih učenika: 20
EKO AKTIVNOSTI:– 2.c RAZRED
UČITELJICA – Vera Šebelić
AKTIVNOST / TEMA – Slikovnica „Ekologija“
CILJ – Povezati literarno djelo sa likovnim izažajnim sredstvima, te prikazati, usvojiti i osvijestiti odnos prema ekološkim problemima u svakodnevnom životu.
ZADATAK – Izrada ilustracija za slikovnicu „Ekologija“, za koju je tekst napisala pulska spisateljica Slavica Lončarić.
LIKOVNO TEHNIČKA SREDSTVA – Kombinirana tehnika – flomaster/ tuš u boji.
VRIJEME REALIZACIJE – od siječnja do ožujka 2018. ( jednom tjedno)
AKTIVNOSTI
- Upoznavanje (iščitavanje) teksta
- Odabir učenika – ilustratora – prema osobnom interesu
- Dogovor o motivima prema tekstu
- Dogovor o likovno tehničkim sredstvima za rad ( tehnika; motivi)
- Raspored rada – na satovima slobodnih aktivnosti – jednom tjedno
- Najava Susreta s pjesnikinjom
2. Susret s pjesnikinjom Slavicom Lončarić, 22. 03. 2018.
AKTIVNOST – Obilježavanje Dana voda / Čitanje stihova ekološkog sadržaja/ PREZENTACIJA gotovih uradaka – ILUSTRACIJA
NOSITELJI – razredni odjel/ Slavica Lončarić/ učiteljica
CILJ- Na satu razrednog odjela prezentirati radove uz naglasak na ekologiju i vode na planeti Zemlji
BROJ UKLJUČENIH UČENIKA : 12
EKO AKTIVNOSTI: - HRVATSKI JEZIK
VRIJEME REALIZACIJE: 12.2.2018. na satu Hrvatskog jezika održali smo prvi eko sat
ZADATAK: učenici su osmislili i realizirali eko kutak sa edukativnim letcima te su istraživanjem pisali eko poruke uz eko prezentacije.
NAZIV AKTIVNOSTI: PISANJE i stvaranje Eko poruka/EKO JE FORA, EKO SE MORA.AKTIVNOSTI ZA OSTVARENE TEME: Razgovarali smo o ekologiji, očuvanju okoliša, razvrstavanju smeća, zaštiti zraka, voda. Raspravljali smo sto je otpad, a što smeće, o ulozi zelenih otoka. Upoznali smo i korisne vrste otpada kao i pojam recikliranja i kompostiranja. Razgovarali smo i o obnovljivim izvorima energije.
NAČIN PRAĆENJA: Učenici su aktivno sudjelovali u radu, pisali, stvarali, crtali, a učenici su održali i eko prezentaciju.
CILJ: Svi smo se složili da je sve u našim rukama te da vodeći brigu i učeći o čuvanju eko sustava, podižemo kvalitetu Života sebi i onima koji će nas predivan planet Zemlju naslijediti.
Moto sata bio nam je: EKO JE FORA I EKO SE MORA!
NOSITELJ: Nataša Ilić Agatić, prof. HJ
IZVOĐAČI : učenici 5.b razreda
EKO AKTIVNOSTI: - HRVATSKI JEZIK
Naziv aktivnosti: priča na temu: Otpad
Cilj: osvijestiti u učenika važnost dobrohotnoga odnosa prema prirodi i okolišu, s obzirom na
predstojeći Dan voda (22. 3.), kao i Dan planeta Zemlje (22. 4.)
Zadatak: napisati priču na temu otpada
Vrijeme realizacije: 9. 3. - 12. 3. 2018.
Aktivnosti za ostvarenje zadataka: napisati priču na temu: Otpad, opisujući stvarne događaje u vlastitoj okolini koji imaju veze s očuvanjem prirode ili učenička promišljanja o očuvanju okoliša
- prije toga je pogledan kratki film u trajanju od sedam minuta (Eko priča za male i velike) o tome kako se treba ispravno odnositi prema okolišu
Nositelj: Ilija Ćorić, učitelj Hrvatskoga jezika
Izvođači: učenici 7.a i 7.c razreda (izabrano je deset najuspjelijih radova iz oba razreda )
EKO AKTIVNOSTI: -I.a razred
Naziv projekta – briga za okoliš
Cilj – razviti kod učenika osjećaj odgovornosti za okoliš ,
- razviti navike sakupljanja, razvrstavanja i iskorištavanja otpada
Zadatak – stjecanje osnovnog znanja o zagađivanju okoliša (kako
nastaje i kako se otpad zbrinjava)
Nositelji – učiteljica, učenici,
Aktivnosti učenika – izrada spremnika za razvrstavanje papira,
plastične ambalaže, plastičnih čepova i starih baterija,
-praktično razvrstavanje otpada u odgovarajuće spremnike,
-izrada i postavljanje hranilica za ptice stanarice
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe – na satovima SR, PiD,
na satu slobodne aktivnosti, tijekom školske godine
Broj uključenih učenika: 22
Vrijeme planirane realizacije – do kraja školske godine i dalje.
Učiteljica: Katica Lučić
EKO AKTIVNOSTI: I.a,b,c razred
Naziv projekta – Razvrstavanje otpada
Cilj – razviti kod učenika osjećaj opasnosti koji prijeti našem okolišu,
- razviti navike sakupljanja, razvrstavanja i iskorištavanja otpada
Zadatak – stjecanje osnovnog znanja o zagađivanju okoliša (kako nastaje i kako se otpad zbrinjava)
Nositelji – učiteljice, učenici, aktivistica „ Zelene Istre“
Aktivnosti učenika – praktično razvrstavanje otpade u odgovarajuće spremnike, izrada plakata
Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe – na satovima SR, PiD, tijekom školske godine, praćenje tijekom odmora, vođenjem učeničkog eko dnevnika
Broj uključenih učenika: 64
Vrijeme planirane realizacije - 16. travnja 2018., kroz dvije radionice, 2. i 3. školski sat
Marija Čulinović
EKO AKTIVNOSTI: 4.c
Cilj: Zaštita vodenih resursa, utjecaj čovjeka na onečišćenja, čuvanje
i potrošnja vode
Aktivnosti: - potaknuti aktivan odnos prema očuvanju prirode
- razvijati ekološku svijest
- razvijati svijest o osobnoj odgovornosti u
zaštiti i očuvanju prirode
- izrada plakata sa ekološkim porukama
Vrijeme realizacije: 22.03.2018. , 1.i 2.sat (HJ, PiD)
Učenici: 4c (19 učenika)
Nositelj: Vera Škrinjar
Istarska županija i niži osnovnoškolci izradili mali uređaj za pročišćavanje otpadnih voda u sklopu obilježavanja Svjetskog dana voda
Djelatnici Odsjeka za zaštitu prirode i okoliša Istarske županije, održali su danas predavanje i interaktivnu radionicu s djecom 2. razreda OŠ Kaštanjer Pula na temu „Od otpadne – čista voda“.
Radionica je ciljano održana u ovom razdoblju obzirom na Svjetski dan voda koji se obilježava svake godine, 22. ožujka. Tema Svjetskog dana voda 2018. godine je ‘Priroda za vodu‘ uz kampanju „Odgovor je u prirodi“, te se proučavaju prirodna rješenja za izazove s kojima se suočavamo u 21. stoljeću. Ovogodišnja tema istražuje kako možemo koristiti prirodu za poboljšanje kvalitete vode.
Radionica je prilagođena ciljnom uzrastu nižih razreda osnovnih škola, a osmišljena je od strane Odsjeka za zaštitu prirode i okoliša Istarske županije, uz pomoć i suradnju Hrvatskih voda. Ovom suradnjom Istarske županije i Hrvatskih voda, djeci OŠ Kaštanjer je prezentirana važnost pročišćavanja onečišćenih voda. Djeci su podijeljene kape i majice kao zahvala za njihovo aktivno sudjelovanje, a u eksperimentalnom je djelu zajedno osmišljen i izrađen mali uređaj za pročišćavanje otpadnih voda koji je zorno prikazao kako filtracijom prirodnim materijalima možemo doista efikasno očistiti naše otpadne vode.
Za daljnje potrebe u radu s djecom na temi zaštite voda, učiteljicama je ostavljeno nekoliko slikovnica i plakat, kako bi istu ili prilagođenu radionicu samostalno mogle ponovno provesti s drugom djecom.
AKCIJE
Reciklirajmo u školi!- skupljanje starog papira – svi učenici
Udruga Zelena Istra
Association Green Istria
Gajeva 3, 52100 Pula
Telefon/faks: 052 506 065
mob.: +385 99 70 58 210
e-mail: irena.burba@zelena-istra.hr
url: www.zelena-istra.hr
2017-11-27 10:26 GMT+01:00 Irena Burba <irena.burba@zelena-istra.hr>:
Drage škole,pobjednik natjecanja "Reciklirajmo u školi" je OŠ CENTAR, 2.mjesto osvaja OŠ KAŠTANJER, a 3. mjesto OŠ TONE PERUŠKO!
1. OŠ CENTAR 3,32 KG po učeniku (901 kg)
2. OŠ KAŠTANJER 2,87 kg po učeniku (1 627,7 kg)
3. OŠ TONE PERUŠKO 2,84 kg po učeniku (943 kg)
Kao i uvijek, rezultat je ovisio o broju učenika.
Ukupno je tijekom natjecanja prikupljeno 8 746,18 kg papira. Zahvaljujemo svima na sudjelovanju!
Irena Burba
stručna suradnica na projektima
expert associate on projects
Akcija“Plastičnim čepovima do skupih lijekova“
Udruga oboljelih od leukemije i limfoma Hrvatske (UOLL) provodi humanitarnu akciju Plastičnim čepovima do skupih lijekova kao jedan oblik pomoći oboljelima od teških malignih bolesti na području Hrvatske.I u našoj se Školi prikupljaju čepovi U obzir dolaze sve vrste čepova – s plastičnih boca sokova ili vode, tetrapak ambalaže, iz domaćinstva (boce mlijeka, ulja…) Učenici čepove trebaju oprati i donijeti u školsku knjižnicu. Na taj način pomažu pri sufinanciranju nabave skupih lijekova, a i čine dobro za okoliš.
Projekt skupljanja starih baterija / svi učenici
Ciljevi projekta:
- Poticati svijest učenika o potrebi pravilnog zbrinjavanja starih baterija
- Skrenuti pozornost učenika na važnost odvajanja opasnog otpada od ostalog otpada iz kućanstva
- Uočiti direktnu povezanost čovjeka i prirode te razumjeti uzročno-posljedične veze ljudskog nemara prema prirodi, te mogućim posljedicama zagađenja površinskih i podzemnih zaliha vode
- Poticati razvoj svijesti o potrebi očuvanja kvalitete prirodnog okoliša
- Potaknuti ekološku osviještenost učenika, roditelja te mještana
- Poticati na ekološko djelovanje u domu i školi te razvijati poduzetnički duh
- U realizaciji!
PRIJAVILI SMO SE ZA SUDJELOVANJE U AKCIJU ZELENI KORAK
- Akcija prikupljanja staroga papira Zeleni korak
- od 01. 03. 2018. do 31. 03. 2018. godine.
- Učenici skupljaju papir
- škola samostalno brine za adekvatno mjesto odlaganja i čuvanja staroga papira te pritom osigurava uvjete potpune sigurnosti za učenike i školu.
- Vaganje, otkup i preuzimanje staroga papira odvijat će se u razdoblju od 09. 04. 2018. do 30. 04. 2018. s DS Smith Unijapapir Croatia d.o.o.
Želim stablo
Prijavili smo se 13.12.2017. na natječaj Želim stablo i osvojiili smo 7. mjesto po broju lajkova , a time i set za zalijevanje za naš micro:bit.
Dobili smo set za zalijevanje biljaka koji se sastoji od senzora za mjerenje vlažnosti tla u kojem je biljka posađena i pumpe za vodu. Spajajući taj senzor na micro:bit i njegovim progamiranjem, postižemo da micro:bit zalijeva biljku uz pomoć ove opreme.
Projekt praćenja razvoja biljke koja se navodnjava ručno i biljke s programiranim navodnjavanjem realiziraju učenici 3.c razreda s razrednicom koji su se podijelili u dvije grupe, svaka za praćenje zadane biljke. Odabir biljke , svojstva, karakteristike i način brige pojedine biljke izvršila će učiteljica prirode i biologije s učenicima eko-grupe (5.-8.razred),a programiranje učitelj informatike s učenicima 6. razreda. Vodi se dnevnik praćenja obadvije grupe, a na satovima prirode i SRO radi se tjedna analiza. Učenici će naučiti o važnosti vode za razvoj biljke, o kontinuiranom i doziranom navodnjavanju te uočiti razlike razvoja biljaka koje se različito tretiraju. Kombinacija moderne tehnologije , prirode , edukacije i osobnog djelovanja omogućit će učenicima uvid u raznolikost pristupa rješavanju ekoloških problema. U sve aktivnosti aktivno su uključeni svi učenici koji će rezultate projekta objediniti i prikazati u obliku plakata, foto-dokumentacije i prezentacije, a informacije o projektu bit će objavljene i na web-stranici škole.
Još imamo puno toga za odraditi, očekuje nas još planiranih aktivnosti za realizaciju, a najvažniji nam je PROJEKTNI DAN, DAN EKOŠKOLE- pod nazivom, Zemlja- planet različitosti (s temom OTPAD).
Nastavit ćemo i dalje dosadašnju tradiciju ekološkog osvješćivanja učenika kroz razne eko-projekte, eko-akcije i obilježavanja datuma te već svojim eko- aktivnostima postajemo prepoznatljivi i u lokalnoj zajednici.
Naš moto:
Gdje se priroda čuva i na tome radi, tu se kesten sadi!
Po kesteniku je i naša škola dobila ime Kaštanjer (tal. Castagnere) pa smo zasadili kesten (donacija našeg pokojnog prof. biologije Rajko Martina), a svoj doprinos JE DAO i Savjet mladih grada Pule saznavši za našu prijavu za Ekoškolu te su donirali i zasadili maslinu s našim učenicima.
Ravnateljica OŠ Kaštanjer Pula
Nada Crnković, prof. pedag.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Portali |
Službene stranice |
> Ministarstvo znanost... |
> Agencija za odgoj i ... |
> CARNet |
> Agencija za mobilnos... |
> Narodne novine |
Dnevni tisak |