preskoči na sadržaj

Osnovna škola Kaštanjer Pula

 > Projekti  > UNICEF
Za sigurno i poticajno okruženje u školama

ŠKOLA REAGIRA NA SVAKU POJAVU NASILJA, BEZ OBZIRA NA TO KOJE JE VRSTE I ZAŠTO SE POJAVLJUJE.

TO JE JEDINI NAČIN KAKO MOŽEMO SMANJITI ZLOSTAVLJANJE TE OSIGURATI SIGURNO I POTICAJNO OKRUŽENJE U ŠKOLAMA.                

1. Postoji li svijest i znanje o problemu?

2.  Postoje li pravila i odluke?

3.  Postoji li dogovoreni sustav prevencije i intervencije?

4.  Znaju li djeca za taj sustav?

5.  Koriste li ga djeca?

6.  Dobivaju li pomoć kada je zatraže?

7.  Osjećaju li se zaštićeno?

OŠ KAŠTANJER u školskoj 2010./2011.g. uključio se u UNICEF-ov projekt STOP NASILJU MEĐU DJECOM  provodeći program "Za sigurno i poticajno okruženje među školama".

Evaluacija programa pokazala je da se nakon 4 godine od početka provedbe Programa u Hrvatskoj  broj djece koja zlostavljaju smanjio za 2/3, a broj djece koja trpe zlostavljanje za 1/2.

Ovakav uspjeh posljedica je činjenice da nam je svima stalo da smanjimo nasilje te da odgajamo djecu u ozračju međusobnog uvažavanja, poštovanja i ravnopravnosti.

Upravo zato se OŠ Kaštanjer  odlučila na provođenje ovog programa, a  provedeni Olweussov  upitnik opravdao je nužnost provođenja istog zbog postojanja nasilja i u našem školskom okruženju.

7 KORAKA DO SIGURNIJEG OKRUŽENJA
  

USPOSTAVITI ZAŠTITNU MREŽU 

1) Vrijednosti, pravila, posljedice (VPP)
2) Nadzor
3) Dogovorene strategije postupanja– intervencija
4) Dogovoreni načini komuniciranja (sandučić povjerenja, aktivne vršnjačke grupe, odrasli)
5) Prevencija (tema nasilja u predmetima, SRO i slobodnim aktivnostima)
6) Roditelji (upoznati s rezultatima, razrednim i školskim pravilima, stilovima odgoja) + aktivne grupe roditelja
7) Suradnja s lokalnom zajednicom (i organizirana stručna pomoć i tretman)
 
ZADUŽENJA
 
 RAVNATELJ
 
 Unijeti izmjene u Pravilnik o pedagoškim mjerama
Osigurati prostor i sredstava za rad grupa
Uspostaviti sistem praćenja slučajeva i procesa promjenau školi
Uspostaviti mrežu zaštite i suradnju s lokalnom zajednicom
Odrediti raspored dežuranja i NADZOR
 
UČITELJI
Nadzor
Primjena  metoda intervencije i prevencije
Prijenos znanja i informacija roditeljima
 

RAZREDNICI 

Vrijednosti, pravila, posljedice + restitucija(VPP)
6 tema za obradu na SRO
Roditeljski sastanak 1. (zaštitna mreža)i 2.(odgojni stilovi)
 
 STRUČNI SURADNIK

  Stručno usavršavanje kolega

Stručni savjeti i pomoć 

Rad s grupama volontera vršnjaka pomagača

 ADMINISTRACIJA

 Stvaranje uvjeta za nesmetan rad na programu

 POMOĆNO OSOBLJE

 Briga o određenom dijelu prostora škole

Poznavanje i primjena osnovnih principa postupanja

RAZLIKOVATI GRUBU IGRU, IGRANJE, TUČNJAVU OD ZLOSTAVLJANJA!!!

  IGRA:

•smješkaju se ili smiju
 
•glume udarce koji ne pogađaju ili to čine vrlo blago
 
•Igraju se tako da je netko glavni, a ostali ga slijede/ ili trči za partnerom u igri

 ZLOSTAVLJANJE:

•učenik se mršti ili izgleda nesretno ili ljuto
 
•pokušava se maknuti
 
•ne izmjenjuju uloge,nasilnik je stalno dominantan
 

ZLOSTAVLJANJE JE NAMJERNO I NA NEKI NAČIN SMIŠLJENO, A NE SLUČAJNO PONAŠANJE!

RAZLOZI ZBOG KOJIH JE DIJETE NASILNO NIKAD NE OPRAVDAVAJU SAMO POSTUPANJE!

BILO KOJE DIJETE MOŽE POSTATI ŽRTVA!

ZATO JE VAŽNO DA RODITELJI I UČITELJI RADE ZAJEDNIČKI NA SMANJENJU NASILJA U ŠKOLI, SVATKO IZ SVOJEG UGLA I SVOJE ULOGE. I TO SVI RODITELJI, A NE SAMO ONI ČIJA DJECA ZLOSTAVLJAJU ILI TRPE NASILJE!

Ovim programom djeci dajemo mogućnost, ako prekrše granice, da nekom svojom aktivnošću obnove narušene vrijednosti, čime naglašavamo njihovu odgovornost za vlastito ponašanje i nudimo im priliku da sebi i drugima pokažu kako mogu bolje (RESTITUCIJA)

 

Vijesti
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
Drugi obrazovni materijali
 
Kalendar
« Kolovoz 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
Prikazani događaji

 
 
 
 
 
 
 
            
 
           
 

 

 
Korisni linkovi
 
Natjecanje DABAR

 
Pula

 
UPISI U SREDNJE ŠKOLE

 
Škola bez nasilja

 
Za djecu
 
 

 

 
Anketa
Što mislite, da li bi trebalo organizirati više oblika izvanučioničke nastave ( npr. terenski rad, boravak u prirodi, izleti i sl)?




 
Događanja

Natjecanje "Pula moj grad 2017"

Karla Jelenić

4. mjesto

Mate Ljubić, 5.r.

Natjecanje "Pula moj grad 2016"
1. nagrada

Filip Kurtović

 
Katarina Benčić
 
Zavičajna nastava
Projekt "Kartulina z Istre"
 
Proljeće
Pozitiva
Dani kruha

Radovi učenika

Noemi Vučković
Lucija Višković
Lovro Milinković
Lana Šešelj
Lucija Višković
Alex Cvek
Tea Petelinec
Leon Nađ
Lucija Višković
Blaž Buić
Bojan Dimitrić

 

Priloženi dokumenti:
P1000798.JPG

 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 3. 2011.

Ukupno: 855441
Danas: 15
 
Panoi
Listopad u našoj školi
 
Učimo kineski jezik
 
Radovi učenika -Glogster
 

 Lucija Rukavina, 7.a

Monika Dilber, 7.a

 

 
 
Trka Uljanika 
Noemi Vučković, Paint
 
Glog, Bilić Stella, 8.r.
 
Glog, Ivana Kopričanec, 8.r.
 
Glog, Toni Božac, 8.r


 

 
1.mjesto - Pula moj grad

Animacije, Noemi Vučković, 7.r

 

 
3.mjesto - Pula moj grad
Digitalni crtež, Karin Kariko, 5.r

 

 
CARNet
 
 > Projekti  > UNICEF
CMS za škole logo
Osnovna škola Kaštanjer Pula / Rimske centurijacije 29, HR-52100 Pula / os-kastanjer-pu.skole.hr / ured@os-kastanjer-pu.skole.hr
preskoči na navigaciju