(RazvojAlternativnihSTratEgijaMišljenja)
Program PATHS- RASTEM u OŠ Kaštanjer provodili su učitelji Gordana Saulig, Vera Škrinjar i Igor Mihovilović. Program se provodio kao redovni program tijekom drugog polugodišta 1.razreda u šk.g. 2010./2011. i prvog polugodišta 2.razreda školske 2011./2012. g. Sadržaji programa realizirali su se jedanput ili dvaput tjedno na satovima razrednog odjela i slobodnih aktivnosti.
Za provođenje ovog programa u prvim razredima tražena je suglasnost roditelja.
Svi su roditelji dali suglasnost svojim potpisom za sudjelovanje učenika u ovom istraživanju. Sudjelovanje u istraživanju nije izazivalo neugodu već je ono postavljeno tako da djeci donosi dobrobit.
O PROGRAMU
PATHS program je namijenjen djeci nižih razreda osnovne škole i potiče njihov socijalno-emocionalni razvoj. Učeći o sebi kroz PATHS- RASTEM program djeca će naučiti prepoznavati i izražavati svoje osjećaje, naučit će tehnike samokontrole u situacijama kada su uznemireni, stvarati i održavati prijateljstva, pravila pristojnog ponašanja te rješavati probleme koje imaju sa svojim vršnjacima i drugim osobama s kojima se svakodnevno susreću.
KLJUČNI KONCEPTI
- SAMOEFIKASNOST(učenik dana & komplimenti)
- EMOCIONALNO RAZUMIJEVANJE( Lekcije o osjećajima)
- SAMOKONTROLA(Lekcije o uspostavljanju kontrole)
- VJEŠTINE MIŠLJENJA( Lekcije o rješavanju problema)
- SOCIJALNE VJEŠTINE I VRŠNJAČKI ODNOSI( Lekcije : pristojnost i prijateljstvo)
Provedbu PATHS –RASTEM programa superviziraju suradnici projekta- istraživački tim pod vodstvom prof.dr.sc.Josipe Bašić (Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Sveučilište u Zagrebu) i dr.sc. Celene Domitrovich (SAD).
Program je preuzet iz SAD-a i tijekom posljednje 4 godine se kontinuirano uspješno provodi u Hrvatskoj u sklopu projekta „ Zajednice koje se brinu kao model prevencije poremećaja u ponašanju djece i mladih“ u dvije osnovne škole u Istri (Labin i Poreč).
Lokalnu superviziju provođenja istraživanja imali su pročelnik Upravnog odjela za društvene djelatnosti, Erik Lukšić, pročelnica Upravnog odjela za zdravstvo i socijalnu skrb,gospođa Sonju Grozić- Živolić i mentor -psiholog Davor Apostolovski. Surađivali smo sa učiteljicama i stručnim suradnicima Osnovnih škola Centar i dr. Mate Demarina iz Medulina koje su , također, bile eksperimentalne škole. Naše učiteljice, Gordana, Vera i učitelj Igor , koji su provodili program PATHS-RASTEM lekcije u svojim razredima te koordinatorica,pedagoginja Nada, svojim su konstruktivnim primjedbama tijekom susreta i sastanaka razmjenjivali iskustva iznoseći svoj stav o važnosti programa i mogućnostima provođenja istog. Pročelnici su dobivene povratne informacije proslijedili nadležnim tijelima koja bi mogla biti dobar suport za provođenje programa.
Rezultati istraživanja su prezentirani u svibnju 2012. u Poreču kada je ustanovljena statistički značajna razlika između kontrolnih i eksperimentalnih škola u korist onih koje su provodile program . Time se dokazala svrsishodnost i funkcionalnost takve edukacije što smo, nažalost,morali prekinuti zbog izostanka financijske podrške.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Portali |
Službene stranice |
> Ministarstvo znanost... |
> Agencija za odgoj i ... |
> CARNet |
> Agencija za mobilnos... |
> Narodne novine |
Dnevni tisak |