preskoči na sadržaj

Osnovna škola Kaštanjer Pula

Vijesti

Znanje za održivo djelovanje- u projektu i OŠ Kaštanjer Pula

Autor: Nada Crnković, 2. 9. 2019.

O projektu:

Ime projekta: Znanje za održivo djelovanje

Trajanje projekta: 25.4. 2019. – 24.4.2021. 
Ukupna vrijednost: 1.286.647,72 kn

Projekt je dobio financijsku potporu Švicarsko-hrvatskog programa suradnje u području "Osnaživanje doprinosa organizacija civinoga društva obrazovanju za održivi razvoj za unaprjeđenje ekonomske i socijalne kohezije": 1.157.982,94 kn

Projekt sufinancira Ured za udruge Vlade RH

Nositeljica projekta: Udruga Zelena Istra
Partneri: Centar za mirovne studije, Zagreb: Ekološka udruga Krka Knin; Osnovne škole Kaštanjer, Monte Zaro, Šijana iz Pule, Gimanzija Pula, Osnovna škola Domovinske zahvalnosti iz Knina i Srednja škola Lovre Montija iz Knina 

Više pod opširnije.

OPIS PROJEKTA

Projektom uvodimo održivi razvoj (OR) u formalno obrazovanje u školama partnerima na projektu. Najprije se obrazuju nastavnici za uključivanje OR-a u nastavu, zatim školski timovi u suradnji s udrugama provode programe obrazovanja za OR u školama. Koriste se participativne metode učenja koje razvijaju kompetencije i motiviraju učenike na djelovanje i shvaćanje uloge vlastitog angažmana u pozitivnim društvenim promjenama. OR se u svakoj školi obrađuje kroz redovnu nastavu integracijom OR-a u različite predmete, putem izvannastavnih aktivnosti te kroz školske projekte. Fokus je na djelovanju učenika koje uključuje roditelje i zajednicu, a posebna pažnja posvećuje se volontiranju učenika u zajednici. U suradnji s nastavnicima izrađuje se priručnik za praktičnu provedbu nastave u području OR-a. Osim aktivosti u školama partnerima, razvija se  obrazovni modul „Održivi razvoj“ za edukaciju nastavnika/ca koje provode Građanski odgoj i obrazovanje kao izvannastavnu aktivnost te druge zainteresirane obrazovne radnike/ce iz cijele Hrvatske, obzirom da će se OR provoditi i kao posebna međupredmetna tema od iduće školske godine. 

Pošto je održivi razvoj široko definiran koncept, objašnjavamo ga kroz teme koje se obrađuju: zaštita okoliša, ljudska prava, kulturna raznolikost, mir i sigurnost, održivi razvoj gradova, održiva proizvodnja i potrošnja, jednakost spolova, prethodno educirajući obrazovne radnike koji će dugoročno i sustavno putem redovne nastave i izvannastavnih i izvanučioničkih aktivnosti znanja prenositi učenicima. Namjera nam je kroz projekt izraditi održiv i  provediv koncept edukacije za i o OR-u za škole te prilagodljiv specifičnostima različitih zajednica. 

U svakoj školi provode se aktivnosti koje uključuju istraživačke, participativne i interaktivne metode, iskustveno učenje, metode mapiranja zajednice, planiranja projekata i djelovanje u zajednici. Školskim projektima "društvenog inženjerstva" u lokalnim zajednicama dokazujemo smisao i uspješnost  osobnog angažmana u zajednici odnosno mogućnost društvene promjene u skladu s načelima održivog razvoja.

CILJEVI PROJEKTA

Ciljevi koji se namjeravaju ostvariti provedbom projekta:
Opći cilj nam je osposobiti učenike osnovnih i srednjih škola znanjima i vještinama u području održivog razvoja te povećati razumijevanje uloge vlastitog djelovanja u zajednici. Cilj nam je da učenici osnovnih i srednjih škola aktivno sudjeluju u oblikovanju sadašnjosti i budućnosti te da razvijemo njihovo razumijevanje pojma održivi razvoj, odgovornost za njegovu primjenu u svojoj zajednici, spremnost na dijalog za zainteresiranim akterima u zajednici. Pošto je održivi razvoj nejasno definiran koncept, objasnit ćemo ga kroz teme koje ćemo obrađivati: jednakost spolova, zdravstvena zaštita, zaštita okoliša, ljudska prava, kulturna raznolikost, mir i sigurnost, održivi razvoj gradova, održiva proizvodnja i potrošnja, prethodno educirajući obrazovne radnike, koji će putem redovne nastave i izvannastavnih i izvanučioničkih aktivnosti znanja prenositi učenicima dugoročno i sustavno. Namjera nam je kroz projekt izraditi održiv i  provediv koncept edukacije za i o OR-u za škole te prilagodljiv specifičnostima različitih zajednica, izgraditi vjerodostojnost udruga na polju neformalnog obrazovanja i povećati ulogu OCD-a na tom polju (razmjena iskustava među udrugama, povećanje kapaciteta unutar sektora i suradnja sa školama).

Specifični ciljevi projekta su:

  1. ojačati stručne kapacitete te razmjenu između prijavitelja i udruga partnera i osnovnih i srednjih škola za provedbu programa formalnog i neformalnog obrazovanja u području održivog razvoja (to ćemo činiti putem zajedničkog osmišljavanja i provođenja edukacija za nastavnike i kroz zajednički rad nastavnika i udruga na izradi priručnika, mentorstvo u nastavi i zajedničkom planiranju i provođenju školskih projekata)
  2. oblikovati i primijeniti alat - priručnik za praktičnu provedbu nastave na području održivog razvoja u suradnji s nastavnicima;  
  3. razraditi i primijeniti edukacijski modul “održivi razvoj” u okviru građanskog odgoja i obrazovanja u suradnji s nastavnicima;
  4. provesti programe obrazovanja za održivi razvoj koji razvijaju potrebne kompetencije te uključuju istraživačke, participativne i interaktivne metode, iskustveno učenje, metode mapiranja zajednice, planiranja projekata i djelovanje u zajednici;
  5. školskim projektima društvenog inženjerstva u lokalnim zajednicama dokazati smisao i uspješnost  osobnog angažmana u zajednici odnosno mogućnost društvene promjene u skladu s načelima održivog razvoja;
  6. uključiti učenike u volonterske aktivnosti; potaknuti kod njih interes za održivi razvoj i doprinos izgradnji zajednice na tim temeljima
  7. putem primjera dobre prakse iz istarskih škola motivirati škole u Šibensko-kninskoj županiji za uvođenje više sadržaja u području održivog razvoja u školske programe i aktivnosti
  8. podići javnu svijesti o važnosti tema koje se odnose na održivi razvoj.

CILJANE SKUPINE:

UČENICI OSNOVNIH ŠKOLA - 3 škole iz Istarske i 1 škola iz Šibensko-kninske županije

UČENICI SREDNJIH ŠKOLA -  1 škola iz Istarske i 1 iz Šibensko-kninske županije ukupno

Ukupan broj učenika: 2655

NASTAVNICI osnovnih i srednjih škola iz obje županije; 24 nastavnika prolazi edukacijski modul za održivi razvoj - 18 iz škola partnera i 6 iz drugih škola u ciljanim županijama








EKO projekti

PROJEKT "ZNANJE ZA ODRŽIVO DJELOVANJE"

U prosincu 2019. i siječnju 2020. godine na Roditeljskom i Učiteljskom vijeću predstavljen je projekt "ZNANJE ZA ODRŽIVO DJELOVANJE" koji OŠ Kaštanjer Pula provodi u suradnji s Ekološkom udrugom Krka Knin, Centrom za mirovne studije i partnerskom školom iz Knina. Voditelj ovog projekta je UDRUGA ZELENA ISTRA, a voditelji u našoj školi su učiteljice Jelena Bugarski, Anita Stipić i Nikolina Stjepanović. Donatori su Švicarsko-hrvatski program suradnje i Ured za udruge Vlade RH.
 

Održivi razvoj je onaj kroz koji možemo zadovoljiti sve svoje potrebe, bez ugrožavanja mogućnosti zadovoljenja potreba budućih generacija te će se po prijedlogu i izboru učenika u sklopu škole saditi mediteranski vrt s medonosnim biljem pod motom "Kaštanjer, prijatelj pčela". Osim terenske nastave tj. posjeti i edukaciji u Udruzi pčelara Pula, same sadnje i vrtlarskih radova u kojima će sudjelovati i učenici i roditelji, predviđeni su i razni likovni radovi kao i njihova izložba i prezentacija projekta u travnju u Gradskoj knjižnici.

Sve o projektu možete pratiti na linku: https://zzod.zelena-istra.hr/hr/

 

 

 

PROJEKT EKO ŠKOLA - PANO

   

EKO - AKTIVNOSTI  U OŠ KAŠTANJER PULA

Osnovna škola Kaštanjer Pula ima višegodišnju tradiciju ekoloških aktivnosti, a najduža,  koja traje već 60 godina, je briga za okoliš škole koju realiziraju  dežurni razredi  kroz cijeli tjedan (od 5. do 8. raz.) prema rasporedu zaduženja dežurstva. Već 6. godinu sudjelujemo u međunarodnoj akciji „Zelena čistka“ u kojoj smo očistili okoliš škole i dvorišta okolnih zgrada, a 6 godina smo u Akciji „Reciklirajmo u školi“ kojoj je organizator Udruga „Zelena Istra“ te smo do ove godine prikupili oko 13 t papira. Svake godine obilježavamo značajne datume iz područja ekologije, a projektni dani znaju biti upravo 22.03.(Svjetski dan voda) i 22.04. (Dan planete Zemlje). Sve  to nagnalo je učiteljsko vijeće na promišljanje o prijavi za stjecanje statusa Eko škole , pa je prijava išla na temu dominantnih eko- aktivnosti- OTPAD.

S početkom  šk. god. 2017./ 18.  u svoj Godišnji plan i program te Kurikulum rada škole unijeli  smo planirane eko-aktivnosti koje bismo realizirali tijekom školske godine. Odredili smo da nam projektni dan bude vezan u Dan planete Zemlje (22.04.), ali ove godine je taj dan u nedjelju stoga ćemo ga realizirati u petak 20.04. kada smo i prijavili akciju „Zelena čistka 2018.“

Bogatstvo je aktivnosti koje su se provodile kroz redovnu nastavu na temu ekologije i otpada, realizirala se terenska nastava, obilježavali tematski datumi, organizirale i realizirale aktivnosti eko-patrole, održao inicijalni sastanak eko-odbora, izradili logo i sastavili eko-kodeks,  povezali se s lokalnom zajednicom, objavljivali aktivnosti u medijima (Glas Istre, Regional Express, web Istarske županije, web-stranica škole). Angažirani su bili svi učenici, učitelji/ce i stručni suradnici, tehničko i administrativno osoblje.

Posjet akvariju- Aqarium Pula - drugi razredi

Klimatske promjene i briga o okolišu - engleski jezik

Eko sat - hrvatski jezik - peti razredi

Svjetski dan šuma – razredna nastava

Svjetski dan voda – priroda, razredna nastava

Akcija“ Reciklirajmo u školi“- Zelena Istra

Akcija “Zeleni korak“- dm

Akcija „Skupljajmo zajedno stare baterije“- FRIŠ

Akcija“ Plastičnim čepovima do skupih lijekova“

Akcija „Zelena čistka“

Realizirane aktivnosti

Učenici 8.abc razreda su na nastavi informatike izrađivali logo eko škole i dobili rješenje

EKO AKTIVNOSTI: – ENGLESKI JEZIK (8. razred)

NAZIV TEME: Klimatske promjene i briga o okolišu

CILJ : razgovarati o važnosti očuvanja okoliša i brizi za planet Zemlju

ZADACI KOJE ŽELIMO POSTIĆI: osvijestiti učenike o zagađenom okolišu i klimatskim promjenama, opisati problem iz vlastite sredine, dati prijedloge kako pomoći i kako očuvati okoliš

VRIJEME REALIZACIJE: ožujak 2018 (na izvannastavnoj grupi Napredni Englezi).

NAČIN REALIZACIJE: razgovor, istraživanje putem interneta i dodatnih materijala, prezentacija

AKTIVNOSTI: izrada plakata (Air Pollution, Protecting and pollution of water, Saving our planet, Ecology, Deforestation, Aquarium Pula)

NOSITELJI: Emi Belušić, prof.

IZVOĐAČI: učenici

BROJ UKLJUČENIH UČENIKA: 9 (8.b i 8c)

EKO AKTIVNOSTI: - 4.a

Naziv teme : Vode

Cilj: spoznati temeljna znanja o vodama, važnosti vode za život, te važnost očuvanja voda

Zadatak: izrada plakata na temu Voda

Vrijeme realizacije  : tijekom šk. godine u nastavi prirode i društva, izrada plakata 22.03.2018. kroz dva nastavna sata

Aktivnosti: izrada plakata

Nositelji: učenici 4.a razreda, učitelj

Broj učenika:22

Igor Mihovilović, učitelj 4.a razreda                                                 

Datum:22.03.2018.

EKO AKTIVNOSTI: PRODUŽENI BORAVAK

Naziv teme/aktivnosti: Obilježavanje Svjetskog dana šuma

Cilj: Razviti odgovoran odnos prema očuvanju šuma i njegovih izvora i zaliha, zasnovan na razumijevanju utjecaja različitih čimbenika na promjene u okolišu ili njegovo uništenje

Zadaci: Upoznati da se Dan šuma obilježava 21. ožujka, uočiti važnost šuma za život na Zemlji, spoznavanjem novih činjenica o šumama proširivati znanje o zaštiti i očuvanju okoliša, poticati učenike na govorno i pisano izražavanje prema poticaju, poticati stvaralačku znatiželju, uočiti igru riječi u stihovima, razvijati komunikacijske vještine, razvijati potrebu za očuvanjem šuma

Vrijeme realizacije: 21.03. ; 1 sat

Aktivnosti za ostvarenje: Interpretacija pjesme Molitva šume (K.Ghibran), razgovor na temu: Moj odnos prema prirodi, pisanje poruka za očuvanje šuma, izrada plakata

Nositelji/izvođači: Učenici 2.a, 2.b, 2.c razreda produženog boravka s učiteljicom Klaudijom Racan Ukošić

Broj uključenih učenika: 16

EKO AKTIVNOSTI: - PRODUŽENI BORAVAK

Naziv teme/aktivnosti: Obilježavanje Svjetskog dana voda

Cilj: Naglasiti važnost, ali i probleme vezane uz vodu i vodne resurse

Zadaci: Spoznati da se Dan voda obilježava 22. ožujka, uočiti važnost vode za život na Zemlji, spoznavanjem novih činjenica o vodama proširivati znanje o vodama, razvijati kulturu slušanja, poticati učenike na govorno i pisano izražavanje na zadanu temu, poticati stvaralačku znatiželju, razvijati komunikacijske vještine, poticati jezičnu znatiželju, razvijati potrebu za očuvanjem čistoće voda

Vrijeme realizacije: 22.03. ; 2 sata

Aktivnosti za ostvarenje: Interpretacija pjesme Život u kapljici vode (J.W.Goethe), razgovor na temu: Život u kapljici vode, gledanje dokumentarnog filma: Moć vode, izrada plakata

Nositelji/izvođači: Učenici 2.a, 2.b, 2.c razreda produženog boravka s učiteljicom Klaudijom Racan Ukošić

Broj uključenih učenika: 20

EKO AKTIVNOSTI:– 2.c RAZRED

UČITELJICA – Vera Šebelić

AKTIVNOST / TEMA – Slikovnica „Ekologija“

CILJ –  Povezati  literarno djelo sa likovnim izažajnim sredstvima, te prikazati, usvojiti i osvijestiti odnos prema ekološkim problemima u svakodnevnom životu.

ZADATAK –  Izrada ilustracija za slikovnicu „Ekologija“, za koju je tekst napisala pulska spisateljica Slavica Lončarić.

LIKOVNO TEHNIČKA SREDSTVA – Kombinirana tehnika – flomaster/ tuš u boji.

VRIJEME REALIZACIJE – od siječnja do ožujka 2018. ( jednom tjedno)

AKTIVNOSTI

  • Upoznavanje (iščitavanje) teksta
  • Odabir učenika – ilustratora – prema osobnom interesu
  • Dogovor o motivima prema tekstu
  • Dogovor o likovno tehničkim sredstvima za rad ( tehnika; motivi)
  • Raspored rada – na satovima slobodnih aktivnosti – jednom tjedno
  • Najava Susreta s pjesnikinjom

 

2. Susret s pjesnikinjom Slavicom Lončarić, 22. 03. 2018.

AKTIVNOST – Obilježavanje Dana voda / Čitanje stihova ekološkog sadržaja/ PREZENTACIJA gotovih uradaka – ILUSTRACIJA

NOSITELJI – razredni odjel/ Slavica Lončarić/ učiteljica

CILJ-  Na satu razrednog odjela prezentirati radove uz naglasak na ekologiju i vode na planeti Zemlji

BROJ UKLJUČENIH UČENIKA : 12

EKO AKTIVNOSTI:  - HRVATSKI JEZIK

VRIJEME REALIZACIJE: 12.2.2018. na satu Hrvatskog jezika održali smo prvi eko sat

ZADATAK: učenici su osmislili i realizirali  eko kutak sa edukativnim  letcima te su istraživanjem pisali eko poruke uz eko prezentacije.

NAZIV AKTIVNOSTI: PISANJE i stvaranje Eko poruka/EKO JE FORA, EKO SE MORA.AKTIVNOSTI ZA OSTVARENE TEME: Razgovarali smo o ekologiji, očuvanju okoliša, razvrstavanju smeća, zaštiti zraka, voda. Raspravljali smo sto je otpad, a što smeće, o ulozi zelenih otoka. Upoznali smo i korisne vrste otpada kao i pojam recikliranja i kompostiranja. Razgovarali smo i o obnovljivim izvorima energije.
NAČIN PRAĆENJA: Učenici su aktivno sudjelovali u radu, pisali, stvarali, crtali, a učenici su održali  i eko prezentaciju.

CILJ: Svi smo se složili da je sve u našim rukama te da vodeći brigu i učeći o čuvanju eko sustava, podižemo kvalitetu Života sebi i onima koji će nas predivan planet Zemlju naslijediti.
Moto sata bio nam je: EKO JE FORA I EKO SE MORA!

NOSITELJ: Nataša Ilić Agatić, prof. HJ

IZVOĐAČI : učenici 5.b razreda
EKO AKTIVNOSTI:  - HRVATSKI JEZIK

Naziv aktivnosti: priča na temu: Otpad

Cilj: osvijestiti u učenika važnost dobrohotnoga odnosa prema prirodi i okolišu, s obzirom na

        predstojeći Dan voda (22. 3.), kao i Dan planeta Zemlje (22. 4.)

Zadatak: napisati priču na temu otpada

Vrijeme realizacije: 9. 3. - 12. 3. 2018.

Aktivnosti za ostvarenje zadataka: napisati priču na temu: Otpad, opisujući stvarne događaje u vlastitoj okolini koji imaju veze s očuvanjem prirode ili učenička promišljanja o očuvanju okoliša

- prije toga je pogledan kratki film u trajanju od sedam minuta (Eko priča za male i velike) o tome kako se treba  ispravno odnositi prema okolišu

Nositelj: Ilija Ćorić, učitelj Hrvatskoga jezika

Izvođači: učenici 7.a i 7.c razreda (izabrano je deset najuspjelijih radova iz oba razreda )

EKO AKTIVNOSTI:  -I.a razred

Naziv projekta – briga za okoliš

Cilj – razviti kod učenika osjećaj odgovornosti za okoliš ,

-           razviti navike sakupljanja, razvrstavanja i iskorištavanja otpada

Zadatak – stjecanje osnovnog znanja o zagađivanju okoliša (kako 

nastaje i kako se otpad zbrinjava)

Nositelji – učiteljica, učenici,

Aktivnosti učenika – izrada spremnika za razvrstavanje papira, 

plastične ambalaže, plastičnih čepova i starih baterija,

  -praktično razvrstavanje otpada u odgovarajuće spremnike,

-izrada i postavljanje hranilica za ptice stanarice

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe – na satovima SR, PiD, 

na satu slobodne aktivnosti, tijekom školske godine

Broj uključenih učenika: 22

Vrijeme planirane realizacije – do kraja školske godine i dalje.

Učiteljica: Katica Lučić

EKO AKTIVNOSTI: I.a,b,c razred

Naziv projektaRazvrstavanje otpada

Cilj – razviti kod učenika osjećaj opasnosti koji prijeti našem okolišu,

  • razviti navike sakupljanja, razvrstavanja i iskorištavanja otpada

Zadatak – stjecanje osnovnog znanja o zagađivanju okoliša (kako nastaje i kako se otpad zbrinjava)

Nositelji – učiteljice, učenici, aktivistica „ Zelene Istre“

Aktivnosti učenika – praktično razvrstavanje otpade u odgovarajuće spremnike, izrada plakata

Vrijeme realizacije i način praćenja provedbe – na satovima SR, PiD, tijekom školske godine, praćenje tijekom odmora, vođenjem učeničkog eko dnevnika

Broj uključenih učenika: 64

Vrijeme planirane realizacije - 16. travnja 2018., kroz dvije radionice, 2. i 3. školski sat

Marija Čulinović

EKO AKTIVNOSTI: 4.c

Cilj: Zaštita vodenih resursa, utjecaj čovjeka na onečišćenja, čuvanje 

i potrošnja vode

Aktivnosti: - potaknuti aktivan odnos prema očuvanju prirode

                    - razvijati ekološku svijest

                     - razvijati svijest o osobnoj odgovornosti u 

zaštiti i očuvanju prirode

                    - izrada plakata sa ekološkim porukama

Vrijeme realizacije: 22.03.2018. , 1.i 2.sat (HJ, PiD)

Učenici: 4c  (19 učenika)

Nositelj: Vera Škrinjar

Istarska županija i niži osnovnoškolci izradili mali uređaj za pročišćavanje otpadnih voda u sklopu obilježavanja Svjetskog dana voda

Djelatnici Odsjeka za zaštitu prirode i okoliša Istarske županije, održali su danas predavanje i interaktivnu radionicu s djecom 2. razreda OŠ Kaštanjer Pula  na temu „Od otpadne – čista voda“.

Radionica je ciljano održana u ovom razdoblju obzirom na Svjetski dan voda koji se obilježava svake godine, 22. ožujka. Tema Svjetskog dana voda 2018. godine je ‘Priroda za vodu‘ uz kampanju „Odgovor je u prirodi“, te se proučavaju prirodna rješenja za izazove s kojima se suočavamo u 21. stoljeću. Ovogodišnja tema istražuje kako možemo koristiti prirodu za poboljšanje kvalitete vode.

Radionica je prilagođena ciljnom uzrastu nižih razreda osnovnih škola, a osmišljena je od strane Odsjeka za zaštitu prirode i okoliša Istarske županije, uz pomoć i suradnju Hrvatskih voda. Ovom suradnjom Istarske županije i Hrvatskih voda, djeci OŠ Kaštanjer je prezentirana važnost pročišćavanja onečišćenih voda. Djeci su podijeljene kape i majice kao zahvala za njihovo aktivno sudjelovanje, a u eksperimentalnom je djelu zajedno osmišljen i izrađen mali uređaj za pročišćavanje otpadnih voda koji je zorno prikazao kako filtracijom prirodnim materijalima možemo doista efikasno očistiti naše otpadne vode. 

Za daljnje potrebe u radu s djecom na temi zaštite voda, učiteljicama je ostavljeno nekoliko slikovnica i plakat, kako bi istu ili prilagođenu radionicu samostalno mogle ponovno provesti s drugom djecom.

AKCIJE

Reciklirajmo u školi!- skupljanje starog papira – svi učenici  

Udruga Zelena Istra

Association Green Istria

Gajeva 3, 52100 Pula
Telefon/faks: 052 506 065

mob.: +385 99 70 58 210

e-mail: irena.burba@zelena-istra.hr
url: www.zelena-istra.hr

2017-11-27 10:26 GMT+01:00 Irena Burba <irena.burba@zelena-istra.hr>:

Drage škole,pobjednik natjecanja "Reciklirajmo u školi" je OŠ CENTAR, 2.mjesto osvaja OŠ KAŠTANJER, a 3. mjesto OŠ TONE PERUŠKO!

1. OŠ CENTAR 3,32 KG po učeniku  (901 kg)

2. OŠ KAŠTANJER 2,87 kg po učeniku (1 627,7 kg)

3. OŠ TONE PERUŠKO 2,84 kg po učeniku (943 kg)

Kao i uvijek,  rezultat je ovisio o broju učenika.

Ukupno je tijekom natjecanja prikupljeno 8 746,18 kg papira. Zahvaljujemo svima na sudjelovanju!

Irena Burba

stručna suradnica na projektima

expert associate on projects

Akcija“Plastičnim čepovima do skupih lijekova“

Udruga oboljelih od leukemije i limfoma Hrvatske (UOLL) provodi humanitarnu akciju Plastičnim čepovima do skupih lijekova kao jedan oblik pomoći oboljelima od teških malignih bolesti na području Hrvatske.I u našoj se Školi prikupljaju čepovi U obzir dolaze sve vrste čepova – s plastičnih boca sokova ili vode, tetrapak ambalaže, iz domaćinstva (boce mlijeka, ulja…) Učenici  čepove trebaju oprati i donijeti u školsku knjižnicu. Na taj način pomažu pri sufinanciranju nabave skupih lijekova, a i čine dobro za okoliš.

Projekt skupljanja starih baterija / svi učenici

Ciljevi projekta:

  • Poticati svijest učenika o potrebi pravilnog zbrinjavanja starih baterija
  • Skrenuti pozornost učenika na važnost odvajanja opasnog otpada od ostalog otpada iz kućanstva
  • Uočiti direktnu povezanost čovjeka i prirode te razumjeti uzročno-posljedične veze ljudskog nemara prema prirodi, te mogućim posljedicama zagađenja površinskih i podzemnih zaliha vode
  • Poticati razvoj svijesti o potrebi očuvanja kvalitete prirodnog okoliša
  • Potaknuti ekološku osviještenost učenika, roditelja te mještana
  • Poticati na ekološko djelovanje u domu i školi te razvijati poduzetnički duh
  • U realizaciji!

 

PRIJAVILI SMO SE  ZA SUDJELOVANJE U AKCIJU ZELENI KORAK

  • Akcija prikupljanja staroga papira Zeleni korak
  • od 01. 03. 2018. do 31. 03. 2018. godine.
  • Učenici skupljaju papir
  • škola samostalno brine  za adekvatno mjesto odlaganja i čuvanja staroga papira te pritom osigurava uvjete potpune sigurnosti za učenike i školu.
  • Vaganje, otkup i preuzimanje staroga papira odvijat će se u razdoblju od 09. 04. 2018. do 30. 04. 2018.  s DS Smith Unijapapir Croatia d.o.o. 

Želim stablo

Prijavili smo se 13.12.2017. na natječaj Želim stablo i osvojiili smo 7. mjesto po broju lajkova , a  time i set za zalijevanje za naš micro:bit.

Dobili smo  set za zalijevanje biljaka koji se sastoji od senzora za mjerenje vlažnosti tla u kojem je biljka posađena i pumpe za vodu. Spajajući taj senzor na micro:bit i njegovim progamiranjem, postižemo da micro:bit zalijeva biljku uz pomoć ove opreme.

Projekt praćenja razvoja biljke koja se navodnjava ručno i biljke s programiranim navodnjavanjem realiziraju  učenici 3.c razreda s razrednicom koji su se podijelili u dvije grupe, svaka za praćenje zadane biljke. Odabir biljke , svojstva, karakteristike i način brige pojedine biljke izvršila će učiteljica prirode i biologije s učenicima eko-grupe (5.-8.razred),a programiranje učitelj informatike s učenicima 6. razreda. Vodi se dnevnik praćenja obadvije grupe, a na satovima prirode i SRO radi se  tjedna analiza. Učenici će naučiti o važnosti vode za razvoj biljke, o kontinuiranom i doziranom navodnjavanju te uočiti razlike razvoja biljaka koje se različito tretiraju. Kombinacija moderne tehnologije , prirode , edukacije i osobnog djelovanja omogućit će učenicima uvid u raznolikost pristupa rješavanju ekoloških problema. U sve aktivnosti aktivno su  uključeni svi učenici koji će rezultate projekta objediniti i prikazati u obliku plakata, foto-dokumentacije i prezentacije, a informacije o projektu bit će  objavljene i na web-stranici škole.

Još imamo puno toga za odraditi, očekuje nas još planiranih aktivnosti za realizaciju, a najvažniji nam je PROJEKTNI DAN, DAN EKOŠKOLE- pod nazivom, Zemlja- planet različitosti (s temom OTPAD).

Nastavit ćemo i dalje  dosadašnju tradiciju ekološkog osvješćivanja učenika kroz razne eko-projekte, eko-akcije i obilježavanja datuma te već svojim eko- aktivnostima postajemo prepoznatljivi i u lokalnoj zajednici.

Naš moto:

Gdje se  priroda čuva i na tome radi, tu se kesten sadi!

Po kesteniku je i naša škola dobila ime Kaštanjer (tal. Castagnere) pa smo zasadili kesten (donacija našeg pokojnog prof. biologije Rajko Martina), a svoj doprinos JE DAO  i Savjet mladih grada Pule saznavši za našu prijavu za Ekoškolu te su donirali  i zasadili  maslinu s  našim učenicima.

Ravnateljica OŠ Kaštanjer Pula

Nada Crnković, prof. pedag.

 

 

Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
 
Drugi obrazovni materijali
 
Kalendar
« Prosinac 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Prikazani događaji

 
 
 
 
 
 
 
            
 
           
 

 

 
Korisni linkovi
 
Natjecanje DABAR

 
Pula

 
UPISI U SREDNJE ŠKOLE

 
Škola bez nasilja

 
Za djecu
 
 

 

 
Anketa
Što mislite, da li bi trebalo organizirati više oblika izvanučioničke nastave ( npr. terenski rad, boravak u prirodi, izleti i sl)?




 
Događanja

Natjecanje "Pula moj grad 2017"

Karla Jelenić

4. mjesto

Mate Ljubić, 5.r.

Natjecanje "Pula moj grad 2016"
1. nagrada

Filip Kurtović

 
Katarina Benčić
 
Zavičajna nastava
Projekt "Kartulina z Istre"
 
Proljeće
Pozitiva
Dani kruha

Radovi učenika

Noemi Vučković
Lucija Višković
Lovro Milinković
Lana Šešelj
Lucija Višković
Alex Cvek
Tea Petelinec
Leon Nađ
Lucija Višković
Blaž Buić
Bojan Dimitrić

 

Priloženi dokumenti:
P1000798.JPG

 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 3. 2011.

Ukupno: 861827
Danas: 31
 
Panoi
Listopad u našoj školi
 
Učimo kineski jezik
 
Radovi učenika -Glogster
 

 Lucija Rukavina, 7.a

Monika Dilber, 7.a

 

 
 
Trka Uljanika 
Noemi Vučković, Paint
 
Glog, Bilić Stella, 8.r.
 
Glog, Ivana Kopričanec, 8.r.
 
Glog, Toni Božac, 8.r


 

 
1.mjesto - Pula moj grad

Animacije, Noemi Vučković, 7.r

 

 
3.mjesto - Pula moj grad
Digitalni crtež, Karin Kariko, 5.r

 

 
CARNet
 
 > Projekti  > EKO projekti
CMS za škole logo
Osnovna škola Kaštanjer Pula / Rimske centurijacije 29, HR-52100 Pula / os-kastanjer-pu.skole.hr / ured@os-kastanjer-pu.skole.hr
preskoči na navigaciju