GRAĐANSKI ODGOJ I OBRAZOVANJE- radionice o volontiranju
Autor: Mia Matković Mandić, 28. 10. 2022.
Predstavnici Volonterskog centra Istra održali su informativno-motivacijske radionice dana, 21.10.2022., za 40-ak učenika Osnovne škole Kaštanjer o volontiranju. Učenici petih razreda, koji pohađaju predmet građanskog odgoja i obrazovanja upoznali su se sa slikovnicom "Uzbuna u gradu Škurigradu", a potom su ih predstavnici Volonterskog centra na radionici potaknuli na kreativno izražavanje kroz promišljanje pouke, pojmova i oblika solidarnosti i volonterskog angažmana koji su prikazani u slikovnici. Naposljetku, provjerili su stečeno znanje kroz primjeren kviz. Učiteljica: Nataša Ilić -Agatić, prof.hrvatskog jezika i književnosti Sve o Građanskom odgoju i obrazovanju kao izvannastavnoj aktivnosti pročitajte pod VIŠE.
Građanski odgoj i obrazovanje kao izvannastavna aktivnost započeo s provođrnjem u našoj školi dana 7. listopada 2022. , petkom 6. I 7. sat u kabinetu Hrvastkog jezika uz voditeljicu aktivnosti, profesoricu Natašu Ilić Agatić. koja će tijekom prvog obrazovnog razdoblja poučavati učenike dok će to u drugom obrazovnom razdoblju činiti, profesor Nikola Vukelić. Izvannastavna aktivnost će se poučavati na način implementiranja GOO-a kao INA s pripadajućim priručnikom, a nit vodilja bila je sustavno uvođenje kvalitetnog građanskog i demokratskog obrazovanja u situaciji u kojoj svjedočimo porastu trenda zatiranja različitosti, umanjivanju medijske slobode, deficitu tolerancije, političke apatije mladih.
Priručnik „Učenik građanin“ koje će učenici koji pohađuju aktivnost, dobiti, grafički je oblikovan čime je dobio prepoznatljiv i atraktivan vizualni identitet. Namijenjen je učenicima 5-ih i 6-ih razreda, a objedinjuje sve dimenzije GOO-a te kroz 30 nastavnih jedinica oblikuje teme na adekvatan te učenicima blizak i zanimljiv način.
Učenici tako od ove školske godine uče kako kritički promisliti o reklamama i kako osvijestiti razliku između želja i potreba. Upoznat će se s konceptom volontiranja, medijacije, poduzetništva, ljuskih prava i potrošačkih prava te ranjivim skupinama u društvu. Postat će ekolozi koji čuvaju svoj planet te aktivno sudjelovati u svojoj zajednici i donositi informirane odluke. Senzibilizirat će se za različitosti te naučiti uvažavati i poštivati druge, tuđa mišljenja, stavove i vrijednosti.
Učenici su oduševljeni jer, kako kažu, prvi puta uče za sebe, a ne za ocjenu. Rado sudjeluju, izrazito su aktivni na nastavi i raspravljaju o raznim temama, predlažu rješenja i zaista aktivno promišljaju o poboljšanjima koja mogu učiniti u svojoj (užoj) zajednici, primjerice školi.
Nastava je organizirana drugačije nego na ostalim satovima. Naglasak je na mišljenju učenika koje je jako važno, potiče ih se na diskusiju te oni sami iskazuju koje bi lekcije i kada voljeli obrađivati. U velikom je obimu organizirana u obliku terenske nastave i praktičnog učenja koje ih priprema za svakodnevni život, a odvija se zadnji nastavni sat u danu.
Učenici u svoje građanske mape sakupljaju fotografije s terenskoj nastavi, rezultate istraživanja koja su proveli, intervjue, ulaznice od događanja koja su posjetili, isječke iz medija o njima važnim događajima i sl.
Izlošci s radionica izlažu se na javno vidljivom jestu u Školi, na školskom panou u hodniku. Svaka nova aktivnost donosi nove radove. Želja nam je participativno sudjelovati u zajednici te se povezati sa mnogim dionicima.
Portali |
Službene stranice |
> Ministarstvo znanost... |
> Agencija za odgoj i ... |
> CARNet |
> Agencija za mobilnos... |
> Narodne novine |
Dnevni tisak |
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |