preskoči na sadržaj

Osnovna škola Kaštanjer Pula

 > Naslovnica
Vijesti iz škole

Žuta vrpca (eTwinning projekt)

Autor: Admin , 5. 2. 2021.

 

OPIS PROJEKTA: eTwinning projekt ŽUTA VRPCA 

 

eTwinning je jedna od aktivnosti programa Erasmus+. 

Portal www.eTwinning.net namijenjen je međunarodnoj suradnji i usavršavanju nastavnog i nenastavnog osoblja od predškolskog obrazovanja do srednje škole. 

Portal služi nastavnicima i njihovim učenicima za upoznavanje i suradnju s kolegama iz europskih škola kroz različite oblike usavršavanja te rad na zajedničkim virtualnim projektima. Korištenje portala besplatno je i sigurno. 

Učenici 8.b i 7.a razreda pod mentorstvom profesorice Nataše Ilić Agatić uključili su se ove godine u projekt ŽUTA VRPCA. Projekt je inicirala kolegica, prof. Hrvatskog jezika, Dejana Tavas iz OŠ Vladimira Nazora iz Rovinja.  

Nataša Ilić Agatić, prof.

                Više o  projektu pročitajte pod "Opširnije".
 

 

 

O PROJEKTU: Tijekom tjedna u kojem se obilježava Međunarodni dan sjećanja na žrtve holokausta (27. siječnja) učitelji su se povezivali se s kolegama iz Hrvatske i izvan nje, kroz različite interaktivne aktivnosti potaknuli su učenike da promišljaju o antisemitizmu kao obliku rasne, nacionalne, vjerske i socijalne nesnošljivosti, prepoznaju antisemitizam kao kršenje građanskih i ljudskih prava, na primjeru osobnih priča uoče kako zakonska regulativa koja uključuje antisemitizam utječe na život pojedinca i osvijeste važnost slobode za svakoga pojedinca.  

 

Ciljevi projekta: 
 
• prepoznavanje da je holokaust bio gubitak za civilizaciju kao cjelinu kao i za države koje su bile direktno uključene 
• bolje razumijevanje povijesti 
• očuvanje uspomena na žrtve 
• isticanje važnosti sjećanja na preživjele, žrtve, spašavatelje i osloboditelje 
• podizanje svijesti o lokalnom, regionalnom i nacionalnom naslijeđu 
• podizanje svijesti o suvremenim oblicima antisemitizma, ksenofobije i svim oblicima mržnje 
• poštivanje ljudskih prava, naročito manjina 
• poticanje kritičkog mišljenja i intelektualne znatiželje i 
• njegovanje osobne odgovornosti kao demokratskih građana.  

 

Aktivnosti su se odvijale u vremenskom razdoblju od 18. siječnja do 5. veljače 2021. 
 
Partneri su se uključili prezentacijama aktivnosti vezanih uz temu projekta koje su sa svojim učenicima provodili učitelji. 

Uključivanje učenika zamišljeno je prema interesima učenika te planiranim sadržajima koje učitelji imaju u svojim nastavnim predmetima. Vrednovanje se provelo u nekom od IKT alata (mentimeter). 

Naša škola obilježila je uz mnoštvo aktivnosti Dan sjećanja na holokaust. Učenici su iščitavali tekstove i svjedočanstva, poeziju te odgledali video svjedočanstava. Naučili su, prema smjernicama za poučavanje o holokaustu, osnovne pojmove o holokaustu, antisemitizmu, rasnim zakonima, Kristalnoj noći te je holokaust stavljen u povijesni okvir važan za razumijevanje samog događaja. Nakon toga čitali su intimne priče preživjelih, pa i naših Istrana, sestara Bucci (Rijeka) te su učenici obrađivali Dnevnik Anne Frank, Dnevnik Diane Budisavljević, Olega Mandića i njegovo svjedočanstvo. Vizualno su obišli Kuću Anne Frank te logor Auschwitz. Učili su i o Jasenovcu te Akciji spašavanja djece sa strane Diane Budisavljević. Uočavali su paralele Anne Frank, Lee Deutsch te o današnjem pogledu i gledanju na sjećanje i posljednju generaciju preživjelih koji nam govore svoje osobne priče. Odgledali su i Centropine filmove: Rifka i Elvira, povezivali povijesno razdoblje i osobne obiteljske priče. Učenici su pisali i stvaralački promišljali, zadatke su izrađivali u obliku: pisanog sadržaja, slikanog sadržaja, kviza, rasprava, plakata, materijala uz pomoć digitalnih izvora- Genially, PowerPoint, Moviemaker i sl. U školskom vrtu, kao već dugogodišnju aktivnost, u suradnji s JUSP Jasenovac, zasadili su lukovice šafrana-The Crocus project te uredili prostor škole i hodnika uz kabinet Hrvatskoga jezika i povijesti  ukrasivši ga leptirima na kojima su ispisane poruke nade i mira /The Butterfly project). Počeli su i s uključivanjem lokalne zajednice. Ideja je da u školskom vrtu, u suradnji s lokalnom zajednicom i učiteljima te roditeljima, naprave VRT TOLERANCIJE u kojemu će dio o holokaustu te Pravednicima među narodima,  rekuperacija, tolerancije i sjećanje imati zasigurno svoj kutak.

 

RADOVI UČENIKA: 

https://view.genial.ly/6017d05fad8f050d18d7791e/presentation-dnevnik-diane-budisavljevic 

https://view.genial.ly/6017d05fad8f050d18d7791e/presentation-dnevnik-diane-budisavljevic 

 

Ono što je jako važno u nastavi -  individualizirali su  povijest prevodeći statističke podatke u osobne priče, usredotočujući se na priče pojedinaca, moralne dvojbe s kojima su se suočavali i izbore koje su morali napraviti. Povijest su stavili u određeni kontekst te slušali svjedoke tog vremena i njihova svjedočanstva. Holokaust je  suočio  učenike i  sa stereotipima, mitovima i pogrešnim shvaćanjima i omogućio  im da ispitaju stečene predrasude na povijesnim dokazima.    Učenici su došli do mnogih spoznaja: o vrijednosti ljudskog života, identiteta, kulture, vjere, obitelji, o dobrom i lošem, o izboru i pitanju istog, o moralnim dvojbama, uključujući dvojbe koje su imali oslobodioci koji su se svaki dan morali suočiti s odlukom riskirati ili ne svoj život i živote svojih obitelji kako bi pomogli onima koji se skrivaju; ispitati zašto saveznici nisu više učinili da spase Židove; zašto su neki iz redova Judenrate napravili liste svojih sunarodnjaka Židova za deportaciju u kampove smrti; zašto većina ljudi u okupiranim zemljama nije ništa učinila da pomogne svojim susjedima Židovima; zašto su obični ljudi i žene dobrovoljno sudjelovali u masovnim ubojstvima.  

 

Bazirali su se i na lokalnu povijest te svjedočanstva Istrana zarobljenih u koncentracijskim logorima. Osvijestili su kako je ispravno biti Čovjek i imati human pristup prema svima, kako je različitost bogatstvo te da prema svemu ispravno i kritički promišljamo jer je propaganda imala veliki utjecaj kreiranja medijskog prostora i tla  mržnje u tim vremenima. NIKAD VIŠE, sjećanje je naša dužnost kao i edukacija mladih naraštaja kako bi osigurali da lekcije o holokaustu nisu zaboravljene.

Završni rezultati bit će javno dostupni na Twinspaceu, izradit će se video uradak koji će obuhvaćati materijale svih sudionika i tako tvoriti raznovrsnu galeriju radova za podsjetnik na ovaj zajednički projekt te kao riznica ideja za nove projekte na iste ili slične teme.








Tražilica
 
 
 
 
 
 
 
            
 
           
 

 

 
Korisni linkovi
 
Natjecanje DABAR

 
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

 
Drugi obrazovni materijali
 
Pula

 
UPISI U SREDNJE ŠKOLE

 
Škola bez nasilja

 
Za djecu
 
 

 

 
Anketa
Što mislite, da li bi trebalo organizirati više oblika izvanučioničke nastave ( npr. terenski rad, boravak u prirodi, izleti i sl)?




 
Događanja

Natjecanje "Pula moj grad 2017"

Karla Jelenić

4. mjesto

Mate Ljubić, 5.r.

Natjecanje "Pula moj grad 2016"
1. nagrada

Filip Kurtović

 
Katarina Benčić
 
Zavičajna nastava
Projekt "Kartulina z Istre"
 
Proljeće
Pozitiva
Dani kruha

Radovi učenika

Noemi Vučković
Lucija Višković
Lovro Milinković
Lana Šešelj
Lucija Višković
Alex Cvek
Tea Petelinec
Leon Nađ
Lucija Višković
Blaž Buić
Bojan Dimitrić

 

Priloženi dokumenti:
P1000798.JPG

 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 3. 2011.

Ukupno: 817387
Danas: 129
 
Panoi
Listopad u našoj školi
 
Učimo kineski jezik
 
Radovi učenika -Glogster
 

 Lucija Rukavina, 7.a

Monika Dilber, 7.a

 

 
 
Trka Uljanika 
Noemi Vučković, Paint
 
Glog, Bilić Stella, 8.r.
 
Glog, Ivana Kopričanec, 8.r.
 
Glog, Toni Božac, 8.r


 

 
1.mjesto - Pula moj grad

Animacije, Noemi Vučković, 7.r

 

 
3.mjesto - Pula moj grad
Digitalni crtež, Karin Kariko, 5.r

 

 
CARNet
 
 > Naslovnica
CMS za škole logo
Osnovna škola Kaštanjer Pula / Rimske centurijacije 29, HR-52100 Pula / os-kastanjer-pu.skole.hr / ured@os-kastanjer-pu.skole.hr
preskoči na navigaciju