preskoči na sadržaj

Osnovna škola Kaštanjer Pula

 > Naslovnica
Vijesti iz škole

Vrednovanje i ocjenjivanje tijekom nastave na daljinu- za roditelje

Autor: Nada Crnković, 5. 4. 2020.

Naglasci za roditelje/staratelje

S obzirom na izvanrednu situaciju, u  ovom trenutku više nego ikad uključeni ste u rad škole, ali i u osiguravanju kruga povjerenja za učenje, a posebno je to izraženo kod učenika u razrednoj nastaviU prvom planu svima nama je dobrobit samih učenika koje kvalitetnim povratnim informacijama treba poticati na učenje, pritom je ocjenjivanje u drugom planu. S obzirom na to da smo se svi našli u potpuno novoj situaciji i vrsti nastave, važno je da svi – učitelji, učenici i roditelji, imaju razumijevanja jedni za druge. 

Od vas se u nastavi na daljinu očekuje više nego u nastavi u školi jer ste odrasle osobe koje s učenicima imaju izravan svakodnevni kontakt te je dobro da budete upoznati i s načinima vrednovanja i ocjenjivanja u nastavi na daljinu. Sada vam je cjelokupni proces učenja i poučavanja vidljiviji nego kad se veći dio toga procesa odvijao u školi, ali i zato jer dolazi do pomaka u načinu vrednovanja i ocjenjivanja.

  1. Osigurajte  i postavite djetetu pravila škole u kući i odredite vrijeme za učenje

 (osobito u predmetnoj nastavi u osnovnoj školi) – moramo biti svjesni da ni djeca, a ni vi, ne doživljavate svoj dom kao školu i smatrate kako se kod kuće radi samo domaća zadaća. To u ovim uvjetima više nije tako i na takav se način trebate  postaviti i prema djeci.

  1. Potičite dijete da samostalno odrađuje sve zadatke i ohrabrite ga da se za sve nejasnoće obrate učitelju.

Vaša je odgovornost pomaganje djetetu – ali ne i raditi umjesto njega. Iako je razumljivo  vaše nastojanje da učenici postignu bolje rezultate, a time i ocjene, vaša pomoć ne smije prijeći u pisanje zadaća umjesto učenika, izradu radova koji učenici trebaju samostalno napraviti ili pritisak na učenike i učitelje vezano uz bolje ocjene. Prelaskom na pomoć koja to nije,  štetite razvoju odgovornosti i samostalnosti kod djece i umanjujete njihove šanse za samostalno snalaženje u procesu cjeloživotnog učenja i svakodnevnog rješavanja problema. Vi ste ti  koji odgajate svoju djecu da ne varaju, ne prepisuju i da cijene rad, kako svoj, tako i tuđi. Pritom surađujte s učiteljima i stručnim suradnicima da biste osigurali opću dobrobit svoje djece, poticali ih na učenje, na istraživanje i dobru organizaciju vremena tijekom nastave na daljinu.Tijekom učenja i vrednovanja, možete pratiti način rada učenika i u suradnji s učiteljima i stručnim suradnicima pomagati mu u osmišljavanju što boljih pristupa i načina učenja, odnosno pomagati mu da uči kako učiti.

Vezano uz vrednovanje i ocjenjivanje sljedeći naglasci važni su za roditelje:

U prvom planu treba biti dobrobit samih učenika koje kvalitetnim povratnim informacijama treba poticati na učenje. Pritom je ocjenjivanje u drugom planu.

  1.  Vrednovanje se ne oslanja, kao do sada, na poznavanje sadržaja kao glavni pokazatelj znanja, već će se  obratiti pažnja i na druge elemente (samostalnost, kreativnost, mogućnost korištenja naučenog, timski rad…).

 Posebno je i istaknuto da svi učenici trebaju u ovom razdoblju dobiti i ocjenu iz aktivnosti u izvršavanju svojih obaveza, ali i da se očekuje njihov  samostalan rad na složenijim zadacima. U tim složenijim zadacima dobro je da budete upoznati s njima, ali bez sudjelovanja  u izradi i pisanju takvih radova umjesto učenika. Vrednovanje se provodi da bismo učeniku dali povratnu informaciju je li ostvario odgojno-obrazovne  ishode, ali i kako će poboljšati svoje učenje. Da bismo to postigli, moramo pratiti rad učenika, poticati njihovu aktivnost i suradnju, kako s učiteljem tako i s drugim učenicima. 

  1. Inovativne metode vrednovanja uključuju izradu projekata, plakata, rješavanje problema, izradu e-portfolija,  istraživačke radove, praktične radove, projekte, 

ali za sve njih potrebna je potpora učitelja i vršnjačka potpora kao i postupnost izrade uz povratne informacije učeniku na različitim stupnjevima izrade.

Konkretno, u svim predmetima može se vrednovati aktivnost učenika preko diskusija i domaćih zadaća i tome pridodati barem jedna ocjena. U svakom predmetu moguće je napraviti i jedan složeniji zadatak u obliku plakata, prezentacije, projekta, istraživačkog rada, kritičkog prikaza ili problemskog zadatka i takav se rad može vrednovati rubrikom ili nekim drugim načinom koji jasno prikazuje elemente i kriterije vrednovanja. Najmanje  dvije ocjene do kraja nastavne godine mogu dobiti svi učenici.

Za predmete u školama koji se izvode s tjednom satnicom od četiri sata tjedno (Hrvatski jezik i Matematika) usmeno ispitivanje poželjno je provesti jedanput do kraja školske godine, a posebno ukoliko učitelj ili učenik imaju dilemu oko zaključne ocjene, odnosno ukoliko nema dovoljno elemenata za zaključivanje ocjene. Za predmete s tjednom satnicom od tri sata tjedno usmeno ispitivanje preporuča se provesti ukoliko se učenika ocjenjuje ocjenom odličan ili ako nastavnik procijeni da nema dovoljno elemenata za zaključivanje pozitivne ocjene i da je ovo primjereni oblik ispitivanja.

Zaključno, u ovakvim izvanrednim uvjetima, odluke MZO se donose sukladno preporukama stručnjaka i epidemiološkoj situaciji te stalno uslijed promjena okolnosti možemo očekivati i promjene nekih odluka, ali naglašavamo da one sigurno neće biti donesene na štetu učenika ili njihovih mogućnosti za nastavak obrazovanja.

U tom duhu, molimo vas za strpljenje i suradnju.

v.d. ravnateljica Nada Crnković,prof.








Tražilica
 
 
 
 
 
 
 
            
 
           
 

 

 
Korisni linkovi
 
Natjecanje DABAR

 
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

 
Drugi obrazovni materijali
 
Pula

 
UPISI U SREDNJE ŠKOLE

 
Škola bez nasilja

 
Za djecu
 
 

 

 
Anketa
Što mislite, da li bi trebalo organizirati više oblika izvanučioničke nastave ( npr. terenski rad, boravak u prirodi, izleti i sl)?




 
Događanja

Natjecanje "Pula moj grad 2017"

Karla Jelenić

4. mjesto

Mate Ljubić, 5.r.

Natjecanje "Pula moj grad 2016"
1. nagrada

Filip Kurtović

 
Katarina Benčić
 
Zavičajna nastava
Projekt "Kartulina z Istre"
 
Proljeće
Pozitiva
Dani kruha

Radovi učenika

Noemi Vučković
Lucija Višković
Lovro Milinković
Lana Šešelj
Lucija Višković
Alex Cvek
Tea Petelinec
Leon Nađ
Lucija Višković
Blaž Buić
Bojan Dimitrić

 

Priloženi dokumenti:
P1000798.JPG

 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 3. 2011.

Ukupno: 812665
Danas: 8
 
Panoi
Listopad u našoj školi
 
Učimo kineski jezik
 
Radovi učenika -Glogster
 

 Lucija Rukavina, 7.a

Monika Dilber, 7.a

 

 
 
Trka Uljanika 
Noemi Vučković, Paint
 
Glog, Bilić Stella, 8.r.
 
Glog, Ivana Kopričanec, 8.r.
 
Glog, Toni Božac, 8.r


 

 
1.mjesto - Pula moj grad

Animacije, Noemi Vučković, 7.r

 

 
3.mjesto - Pula moj grad
Digitalni crtež, Karin Kariko, 5.r

 

 
CARNet
 
 > Naslovnica
CMS za škole logo
Osnovna škola Kaštanjer Pula / Rimske centurijacije 29, HR-52100 Pula / os-kastanjer-pu.skole.hr / ured@os-kastanjer-pu.skole.hr
preskoči na navigaciju