preskoči na sadržaj

Osnovna škola Kaštanjer Pula

 > Naslovnica
Vijesti iz škole

Kako pripremiti dijete i osigurati uspješno online učenje

Autor: Marijana Percan, 27. 3. 2020.

U samo nekoliko dana promijenio se naš svakodnevni ritam i navike – nema klasične nastave, oni koji mogu ostaju raditi od kuće i odjednom se nalazite u situaciji da hitno trebate promijeniti način života. Dok se vi, kao roditelj, pokušavate prilagoditi, vaše dijete je vjerojatno prvo pomislilo – "Odlično, nema škole!"

Naš obrazovni sustav odmalena nas uči da se nastava i učenje odvijaju u školi, u razredima, s učiteljima pred pločom. Ako oduzmemo te tri stavke, učimo li uopće? Odgovor je DA, ali na drugačiji način.
Stoga donosimo nekoliko savjeta kako možete pripremiti dijete za novonastale okolnosti i olakšati proces učenja putem online alata.

Ne zaboravite, ovo je privremena situacija i neće trajati zauvijek. Pazite na zdravlje svoje djece, ali i na sebe te maksimalno iskoristite vrijeme provedeno zajedno.

Sretno!

 
 

1. Objasnite djetetu što se događa i zašto ne smije ići u školu.
Djeca imaju pravo i trebaju biti jednako informirana kao odrasli. Pri tome, koristite se rječnikom koji će vaše dijete razumjeti.

2. Dozvolite period prilagodbe.
Nemojte očekivati da će dijete odmah razumjeti kako sustav online učenja funkcionira i što treba činiti. Moguće je da će vaše dijete biti "u otporu", da mu se neće svidjeti način komuniciranja (Ministarstvo ne koristi alate koje djeca i mladi inače koriste za online komunikaciju) ili kvaliteta dobivenih materijala. Poslušajte što vam dijete govori i nemojte reći: "Ti to tako moraš, nema veze što nisi u školi!" Ohrabrite dijete, pružite podršku i, ako treba, zajedno s djetetom istražite alate koje će koristiti za online nastavu.

3. Zajedno definirajte vrijeme učenja. Većina djece je navikla koristiti informacijsko-komunikacijsku tehnologiju za zabavu i za, kako sam naziv kaže, komunikaciju.
Dio dnevnih obaveza, dijete će rješavati prema rasporedu koji svaki razred dogovara sa svojim razrednikom/razrednicom. Ako učitelj/ica nije definirao/la da djeca trebaju izvršavati zadatke online u realnom vremenu ili dijete ima dodatne zadatke, omogućite djetetu da odabere vrijeme tijekom dana kada će se posvetiti učenju i rješavanju preostalih zadataka.
Neka djeca će radije učiti ujutro, neka navečer, netko će preferirati vrijeme kada je u kući tišina, netko će željeti učiti samostalno, netko uz pomoć ukućana.
Bitno je da dijete zna kada je vrijeme za učenje, a kada za zabavu (igrice, Youtube videi ili dopisivanje s prijateljima).

4. Fokusirajte se na evaluaciju i refleksiju učenja. Ovo je vrlo bitan korak u procesu učenja koji inače vode učitelji. Zbog trenutne situacije, vi kao roditelj, trebate pomoći djetetu da osvijesti što je naučilo. Iako su djeca digitalni domorci (digital natives), ona nisu svjesna da je svaka online aktivnost oblik učenja.

Samim time, pomozite djetetu tako da postavljate puno pitanja i razgovarate s djetetom:

    • Što ste danas učili?
    • Što si od toga zapamtio/la?
    • Zašto misliš da je to važno?
    • Kako možeš to povezati sa svakodnevnim životom? U kojoj svakodnevnoj situaciji možeš primijeniti naučeno?

5. Koristite svakodnevne obaveze i aktivnosti kao prilike za učenje i povezivanje informacija.
Na primjer, kada kuhate, zamolite dijete da vam pronađe online recept. Djeci nižih razreda ovo može biti dobra vježba za čitanje, dok više razrede zamolite da vam pomognu pri pretvorbi mjernih jedinica (grami u kilograme itd).

6. Pretvorite okolnosti u zabavu.
Ako vrijeme provodite u kućnoj izolaciji, provedite ga sa svojim djetetom. Današnji način života roditeljima ne ostavlja puno vremena za druženje s djecom, stoga iskoristite situaciju. Neka dijete nešto nauči vas – možda je pravo vrijeme da naučite igrati Minecraft ili zajedno snimite TikTok video.

7. Provodite vrijeme offline.
Pripazite da dijete ne provodi cijeli dan pred ekranom. Igrajte društvene igre (Monopol, Pictionary, šah), svirajte instrument, crtajte, naučite dijete saditi cvijeće ili bilo što može uveseliti sve ukućane.

8. Ne zaboravite fizičku aktivnost.
Djeca imaju puno energije. Ako ne želite izlaziti van, pokušajte vježbati kod kuće zajedno s djecom. Na taj način pokazujete djetetu primjer te ukazujete na važnost fizičkog kretanja i zdravlja.




Izvor: Maja Katinići Vidović: http://www.roda.hr/portal/roditeljstvo/izazovi-roditeljstva/kako-pripremiti-dijete-i-osigurati-uspjesno-online-ucenje.html




Tražilica
 
 
 
 
 
 
 
            
 
           
 

 

 
Korisni linkovi
 
Natjecanje DABAR

 
Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

 
Drugi obrazovni materijali
 
Pula

 
UPISI U SREDNJE ŠKOLE

 
Škola bez nasilja

 
Za djecu
 
 

 

 
Anketa
Što mislite, da li bi trebalo organizirati više oblika izvanučioničke nastave ( npr. terenski rad, boravak u prirodi, izleti i sl)?




 
Događanja

Natjecanje "Pula moj grad 2017"

Karla Jelenić

4. mjesto

Mate Ljubić, 5.r.

Natjecanje "Pula moj grad 2016"
1. nagrada

Filip Kurtović

 
Katarina Benčić
 
Zavičajna nastava
Projekt "Kartulina z Istre"
 
Proljeće
Pozitiva
Dani kruha

Radovi učenika

Noemi Vučković
Lucija Višković
Lovro Milinković
Lana Šešelj
Lucija Višković
Alex Cvek
Tea Petelinec
Leon Nađ
Lucija Višković
Blaž Buić
Bojan Dimitrić

 

Priloženi dokumenti:
P1000798.JPG

 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 3. 2011.

Ukupno: 812673
Danas: 16
 
Panoi
Listopad u našoj školi
 
Učimo kineski jezik
 
Radovi učenika -Glogster
 

 Lucija Rukavina, 7.a

Monika Dilber, 7.a

 

 
 
Trka Uljanika 
Noemi Vučković, Paint
 
Glog, Bilić Stella, 8.r.
 
Glog, Ivana Kopričanec, 8.r.
 
Glog, Toni Božac, 8.r


 

 
1.mjesto - Pula moj grad

Animacije, Noemi Vučković, 7.r

 

 
3.mjesto - Pula moj grad
Digitalni crtež, Karin Kariko, 5.r

 

 
CARNet
 
 > Naslovnica
CMS za škole logo
Osnovna škola Kaštanjer Pula / Rimske centurijacije 29, HR-52100 Pula / os-kastanjer-pu.skole.hr / ured@os-kastanjer-pu.skole.hr
preskoči na navigaciju