U pratnji profesorice Hrvatskoga jezika i Građanskog odgoja Nataše Ilić Agatić te profesorice povijesti Nikoline Milivojević, a uz stručno vodstvo profesora povijesti Davida Orlovića, učenici su istraživali Mornaričku crkvu, Mornaričko groblje te tzv. senjal – piramidu na Stoji, nekadašnji austrougarski orijentacijski znak za brodove.
Učenici 7.a razreda otkrivali zavičajnu baštinu kroz Građanski odgoj Učenici 7.a razreda Osnovne škole Kaštanjer koji pohađaju izvannastavnu aktivnost Građanskog odgoja i obrazovanja, 9. travnja su u sklopu projekta Zavičajne nastave posjetili važna kulturno-povijesna mjesta grada Pule.
Tijekom posjeta, učenici su saznali da je Mornarička crkva bila duhovno središte za mornare Austro-Ugarske mornarice, arhitektonski izgrađena u bizantskom stilu, s bogatom simbolikom povezanom s pomorstvom. Na Mornaričkom groblju upoznali su se s multikulturalnim identitetom Pule iz doba Austro-Ugarske, jer se tamo nalaze grobovi pripadnika različitih naroda, vjera i činova, uključujući mornare, časnike, ali i njihove obitelji.
Posebno ih se dojmila tzv. piramida ili senjal – staro pomorsko orijentacijsko pomagalo koje je služilo kao ”austrougarski GPS”, smješteno na području Stoja, s kojeg se nekoć pružao pogled na cijeli pulski zaljev. Profesor Orlović učenike je upoznao sa zanimljivim povijesnim, ali i životnim činjenicama austrougarske Pule.
Povezivanjem Građanskog odgoja i obrazovanja sa Zavičajnom nastavom, učenici razvijaju svijest o kulturnom nasljeđu, identitetu i odgovornosti prema zajednici.
Cilj je potaknuti učenike na aktivno građanstvo kroz razumijevanje lokalne povijesti i vrijednosti koje nas oblikuju – solidarnost, poštovanje različitosti i očuvanje kulturnih dobara. Ovakve terenske nastave ne samo da proširuju znanje, već i jačaju osjećaj pripadnosti te potiču učenike da budu aktivni i odgovorni članovi svoje sredine.