Redovna nastava

Redovna nastava u Osnovnoj školi Kaštanjer u Puli temelji se na pružanju kvalitetnog obrazovanja učenicima, razvijanju njihovih kompetencija i pripremi za cjeloživotno učenje. Organizirana je prema važećim zakonskim propisima i pedagoškim standardima, uz stalno praćenje suvremenih obrazovnih trendova i potreba lokalne zajednice.

Struktura nastave

Škola djeluje u jednoj smjeni, od 8:00 do 15:00 sati, kako bi učenici imali dovoljno vremena za sudjelovanje u izvannastavnim aktivnostima i obvezama kod kuće. Nastava je organizirana za učenike od 1. do 8. razreda i podijeljena na razrednu i predmetnu nastavu. U razrednoj nastavi (od 1. do 4. razreda) naglasak je na temeljnim predmetima kao što su hrvatski jezik, matematika i priroda, dok predmetna nastava (od 5. do 8. razreda) uključuje specijalizirane predmete poput fizike, kemije, povijesti i stranih jezika.

Nastavni plan i program

Program se temelji na Nacionalnom kurikulumu za osnovno obrazovanje te uključuje obvezne i izborne predmete. Među obveznim predmetima ističu se hrvatski jezik, matematika, priroda, povijest, geografija, tehnička i likovna kultura. Izborni predmeti uključuju informatiku, strane jezike poput talijanskog i njemačkog te vjeronauk. Cilj je razviti kod učenika ključne kompetencije poput digitalne pismenosti, jezičnih vještina i kreativnosti.

Metode i pristupi poučavanju

Nastava je usmjerena na učenika, uz primjenu suvremenih nastavnih metoda poput istraživačkog učenja, rada u grupama i projektne nastave. Škola potiče korištenje informacijsko-komunikacijskih tehnologija (IKT) u nastavi, čime učenici razvijaju digitalne vještine i pripremaju se za izazove modernog društva. Interaktivne pametne ploče, tableti i prijenosna računala integrirani su u svakodnevni rad, čime se učenicima omogućava dinamično i zanimljivo učenje.

Učitelji i stručni suradnici

U nastavi sudjeluje stručno kvalificirano osoblje, uključujući učitelje razredne i predmetne nastave, stručne suradnike poput pedagoga, psihologa i knjižničara te pomoćnike u nastavi za učenike s teškoćama. Posebna pažnja posvećuje se individualiziranom pristupu kako bi se osigurao razvoj svakog učenika prema njegovim potrebama i sposobnostima.

Posebni programi

Škola pruža podršku učenicima s posebnim potrebama kroz prilagođene programe i dodatnu stručnu pomoć. Također, učenici imaju priliku sudjelovati u projektima i radionicama koje nadopunjuju redovni nastavni program. Primjerice, uključivanje u Eko školu i STEM projekte potiče njihovu kreativnost i ekološku svijest.

Evaluacija i vrednovanje

Uspješnost učenika vrednuje se kontinuiranim praćenjem i provjeravanjem znanja putem pisanih provjera, projekata i praktičnih zadataka. Naglasak je na formativnom vrednovanju, koje omogućuje učiteljima da pravovremeno uoče poteškoće i prilagode nastavni proces potrebama učenika.

Suradnja s roditeljima i zajednicom

Škola aktivno surađuje s roditeljima kroz redovite informacije o napretku učenika, organizaciju roditeljskih sastanaka i individualne razgovore. Također, povezana je s lokalnom zajednicom kroz sudjelovanje u kulturnim, sportskim i humanitarnim projektima.

Osnovna škola Kaštanjer svojim učenicima pruža poticajno i sigurno okruženje, osiguravajući visokokvalitetno obrazovanje koje obuhvaća tradicionalne vrijednosti i moderne metode. Redovna nastava nije samo usmjerena na stjecanje znanja, već i na oblikovanje odgovornih i aktivnih građana.

Izborna nastava

Izborna nastava u Osnovnoj školi Kaštanjer značajan je segment obrazovnog procesa koji pruža učenicima mogućnost da razviju svoje interese, talente i vještine izvan obveznog nastavnog programa. Organizirana u skladu s važećim zakonima i kurikulumom, izborna nastava doprinosi individualiziranom pristupu učenju te potiče kreativnost i osobni rast svakog učenika.

Ponuda izbornih predmeta

Izborna nastava u školi obuhvaća raznolike predmete koji zadovoljavaju različite interese učenika. Među najpopularnijim izbornim predmetima su informatika, talijanski jezik i vjeronauk (katolički, pravoslavni i islamski). Informatika omogućuje učenicima da steknu digitalne kompetencije potrebne za suvremeno društvo, dok učenje talijanskog jezika širi komunikacijske sposobnosti i priprema učenike za globalno povezano tržište rada. Vjeronauk potiče duhovni i moralni razvoj te njeguje razumijevanje različitih vjerskih tradicija.

Informatika

Razredi: Od 1. do 4. razreda te 7. i 8. razredi.

Ciljevi: Razvijanje digitalnih kompetencija, računalnog razmišljanja, sposobnosti rješavanja problema i programiranja. Osposobljavanje učenika za korištenje informacijsko-komunikacijske tehnologije.

Način realizacije: Rad na računalima, projektna i problemska nastava, individualni i timski rad.

Namjena: Priprema učenika za život u digitalnom društvu kroz razvoj digitalne mudrosti i vještina​.

Talijanski jezik

Razredi: Od 2. do 8. razreda.

Ciljevi: Razvijanje osnovnih jezičnih kompetencija, uključujući komunikaciju, izgovor, razumijevanje i pisanje. Upoznavanje s talijanskom kulturom i tradicijom.

Način realizacije: Individualni rad, rad u grupama, korištenje audiovizualnih pomagala, igre i crteži.

Namjena: Poticati učenike na pozitivan stav prema učenju jezika te razvijati interes za kulturu i jezik​.

Vjeronauk (Katolički, Islamski, Pravoslavni)

Razredi: Od 1. do 8. razreda.

Ciljevi: Razvijanje religiozne dimenzije, promicanje osobnih i društvenih vrijednosti te otvorenosti prema vjerskoj i kulturnoj različitosti.

Način realizacije: Predavanja, diskusije, projektni radovi, izrada plakata i prezentacija.

Namjena: Obrazovati učenike u duhu vrijednosti koje potiču toleranciju, međureligijski dijalog i solidarnost​.

Ciljevi izborne nastave

Primarni cilj izborne nastave je poticanje učenika na samostalno istraživanje i učenje u područjima koja ih zanimaju. Time se razvija odgovornost za vlastito obrazovanje i stvaraju temelji za cjeloživotno učenje. Izborna nastava pomaže učenicima da prepoznaju i unaprijede vlastite talente, proširujući njihova znanja izvan granica obveznog kurikuluma. Dodatno, izborni predmeti potiču socijalizaciju kroz timski rad, projekte i grupne zadatke.

Metode rada i organizacija

Nastava se provodi kroz moderne i interaktivne metode učenja, uključujući projektne zadatke, istraživačke aktivnosti i primjenu tehnologije. Učenici koji odaberu informatiku, na primjer, uče osnove programiranja, korištenje računalnih aplikacija i sigurnost na internetu. Talijanski jezik podučava se kroz dinamične aktivnosti poput dijaloga, igara i korištenja audiovizualnih materijala, čime se olakšava usvajanje jezika na prirodan način.

Izborni predmeti raspoređeni su unutar redovnog rasporeda nastave kako bi učenici mogli neometano sudjelovati. Učitelji koji vode izbornu nastavu stručno su osposobljeni i prilagođavaju metode rada potrebama i interesima učenika. Važno je istaknuti da je odabrana izborna nastava obvezujuća za učenike te se ocjenjuje kao i obvezni predmeti.

Prednosti izborne nastave

Izborna nastava pruža učenicima slobodu odabira, čime se razvija njihova samostalnost i odgovornost. Kroz ovakvu nastavu učenici imaju priliku razviti dodatne vještine koje će im koristiti u budućem obrazovanju i profesionalnom razvoju. Primjerice, učenici koji sudjeluju u izbornoj nastavi iz informatike stječu osnovu za tehnološke smjerove u srednjoj školi, dok učenje talijanskog jezika otvara vrata daljnjim mogućnostima obrazovanja u međunarodnim okruženjima.

Suradnja s roditeljima

Izbor predmeta dogovara se u suradnji s roditeljima na početku školske godine. Roditelji se potiču da prepoznaju interese i sklonosti svoje djece te ih usmjere prema predmetima koji će najbolje odgovarati njihovim talentima i budućim ciljevima. Škola također pruža informacije i savjetovanje roditeljima kako bi im pomogla u donošenju odluke.

Evaluacija i napredak

Učenici se ocjenjuju kontinuirano, kroz praktične zadatke, projekte i usmena izlaganja. Naglasak je na formativnom vrednovanju koje omogućuje učiteljima da pravovremeno prepoznaju potrebe učenika i prilagode nastavni proces. Završna ocjena izbornog predmeta ulazi u opći uspjeh učenika, čime se naglašava važnost ovih predmeta u cjelokupnom obrazovnom procesu.

Izborna nastava u Osnovnoj školi Kaštanjer oblikuje učenike u samosvjesne, motivirane i kompetentne pojedince. Široka ponuda predmeta omogućava svakom učeniku da pronađe područje u kojem može napredovati, dok stručno osposobljeni učitelji pružaju podršku i motivaciju za daljnje učenje. Time izborna nastava ne samo da obogaćuje obrazovni proces, već i doprinosi oblikovanju budućih generacija spremnih za izazove suvremenog društva.

Dodatna nastava

Dodatna nastava u Osnovnoj školi Kaštanjer

Matematika

Razredi: 1. do 8.

Voditelji: Magdalena Černjul, Eli Grgorinić, Vera Šebelić, Ansila Begić Čadžić, Lara Čikada i drugi.

Opis: Učenici rješavaju složenije matematičke zadatke, sudjeluju u logičkim igrama te se pripremaju za natjecanja poput Matematičke lige i “Klokan”. Nastava je prilagođena potrebama darovitih učenika i onih koji žele dublje razumijevanje matematike.

Hrvatski jezik

Razredi: 1. do 8.

Voditelji: Učitelji razredne nastave (1. do 4. razreda), Ilija Ćorić i Tina Kovačić (5. do 8. razreda).

Opis: U nižim razredima učenici razvijaju osnovne jezične vještine poput čitanja, pisanja i izražavanja. U predmetnoj nastavi (5. do 8. razreda) fokus je na pisanju eseja, analizi književnih djela i pripremi za literarna natjecanja. Poseban naglasak stavlja se na javno govorništvo i kreativno pisanje.

Engleski jezik

Razredi: 5. do 8.

Voditelji: Magdalena Matijaš, Emi Belušić.

Opis: Učenici proširuju vokabular, uvježbavaju jezične strukture kroz interaktivne zadatke i pripremaju se za međunarodna natjecanja poput HIPPO natjecanja. Aktivnosti uključuju dijaloge, igre i jezične projekte.

Povijest

Razredi: 5. do 8.

Voditelji: Nataša Brkić, Nikola Vukelić.

Opis: Dodatna nastava uključuje istraživanje povijesnih izvora, rad na tematskim projektima te pripremu za natjecanja iz povijesti. Učenici razvijaju vještine analize, argumentacije i prezentacije povijesnih tema.

Geografija

Razredi: 5. do 8.

Voditelji: Kristina Tominić, Ivana Marijanović

Opis: Aktivnosti uključuju istraživanje geografskih tema, rad s kartama i pripremu za natjecanja. Naglasak je na razvoju analitičkih i prezentacijskih vještina kroz praktične projekte.

Informatika

Razredi: 5. do 8.

Voditelji: Enis Osmanović.

Opis: U nižim razredima (1. do 4.) učenici koriste Scratch za razvijanje osnovnih programerskih vještina kroz igru i jednostavne projekte. U višim razredima (5. do 8.) prelaze na Python, gdje rade na kompleksnijim zadacima poput izrade aplikacija i algoritama. Dodatna nastava obuhvaća i pripremu za natjecanja AZOO, HSIN, Dabar.

Fizika

Razredi: 7. i 8.

Voditelji: Miroslav Pranjić.

Opis: Dodatna nastava uključuje izvođenje pokusa, rješavanje složenih problema i pripremu za natjecanja iz Fizike. Učenici uče povezivati teorijsko znanje s praktičnim zadacima, čime se potiče istraživački duh i logičko razmišljanje.

Tehnička kultura

Razredi: 5. do 8.

Voditelji: Darko Raljević.

Opis: Učenici rade na tehničkim projektima, uče modeliranje i pripremaju se za natjecanja iz tehničke kulture. Nastava potiče inovativnost i praktične vještine potrebne za tehnička zanimanja.

Likovna kultura

Razredi: 5. do 8.

Voditelji: Nevena Starčević.

Opis: Aktivnosti uključuju istraživanje umjetničkih tehnika, stvaranje originalnih umjetničkih djela i pripremu za natjecanja te školske izložbe. Cilj je razvijanje kreativnosti i estetskog izraza.

Dopunska nastava

Dopunska nastava u Osnovnoj školi Kaštanjer

Hrvatski jezik

Razredi: 1. do 8.

Voditelji: učitelji razredne nastave, Tina Kovačić, Ilija Ćorić.

Opis: Cilj je pomoći učenicima u razumijevanju gramatičkih pravila, usvajanju jezičnih zakonitosti te razvijanju pismenosti i vještina izražavanja. Aktivnosti uključuju ponavljanje, uvježbavanje sadržaja te prilagođene zadatke za usvajanje temeljnih kompetencija.

Matematika

Razredi: 5. do 8.

Voditelji: Tatjana Gužvić, Branislava Pavlović, Ecio Božac.

Opis: Fokus je na ponavljanju matematičkih pojmova, rješavanju problema i uvježbavanju osnovnih vještina poput računskih operacija. Cilj je pomoći učenicima u razumijevanju matematičkih principa i olakšati praćenje redovne nastave.

Engleski jezik

Razredi: 1. do 8.

Voditelji: Magdalena Matijaš, Emi Belušić, Anita Stipić.

Opis: Dopunska nastava obuhvaća ponavljanje osnovnog vokabulara i gramatičkih pravila, uz korištenje kreativnih aktivnosti poput igara i projekata za motiviranje učenika. Cilj je poboljšati razumijevanje i komunikacijske vještine.

Fizika

Razredi: 7. i 8.

Voditelj: Miroslav Pranjić.

Opis: Aktivnosti uključuju uvježbavanje numeričkih zadataka, izvođenje pokusa te dodatna objašnjenja za složenije koncepte. Cilj je olakšati razumijevanje gradiva i omogućiti bolje rezultate na redovnim satovima.

Kemija

Razredi: 8.

Voditelj: Karin Zgrablić.

Opis: Fokus je na rješavanju problema i uvježbavanju temeljnih pojmova iz kemije kroz prilagođene zadatke i individualni rad. Cilj je omogućiti učenicima bolje razumijevanje gradiva i podršku u učenju.

Geografija

Razredi: 5. do 8.

Voditelj: Ivana Marijanović.

Opis: Cilj je pomoći učenicima u svladavanju geografskih pojmova i zadataka, uz rad na kartama i praktičnim primjerima za razumijevanje nastavnih sadržaja.

Povijest

Razredi: 5. do 8.

Voditelj: Nataša Brkić.

Opis: Dopunska nastava povijesti uključuje rad na tematskim zadatcima i dodatna objašnjenja za razumijevanje povijesnih događaja i procesa. Cilj je razviti kritičko razmišljanje i usvajanje osnovnih povijesnih znanja.

Informatika

Razredi: 5. i 6.

Voditelj: Enis Osmanović.

Opis: Dopunska nastava informatike usmjerena je na ponavljanje osnovnih pojmova računalnog razmišljanja i rješavanje problema kroz prilagođene zadatke. Cilj je osnažiti digitalne kompetencije učenika te im omogućiti bolje razumijevanje osnovnih alata i programskih vještina.

Skip to content