2012-12-05 13:13:22

Kraj polugodišta je blizu!!!

Početkom školske godine 2012./2013. u Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi uvedena je promjena nezaključivanja ocjena na polugodištu. Razlog uvođenja tog noviteta u naše školstvo je vremenska neujednačenost prvog i drugog polugodišta.Smatra se kako je za to potreban zbroj svih ocjena u školskoj godini.Aktivnijim informiranjem roditelja na individualnim informacijama i na DOV-u, roditelji   kontinuirano prate  napredovanje(ili nazadovanje) svoje djece što u konačnici potiče na  kontinuirani,a ne kampanjski rad učenika.  Zadnji uvid u ocjene 1. polugodišta bit će na posljednjem roditeljskom sastanku.  (obavijestit će razrednik).

Do sada su ocjene na polugodištu imale ulogu pokazatelja uspješnosti u savladavanju školskog gradiva u određenom vremenskom razdoblju.

Zaključivanje ocjena predstavljeno je kao iznimno stresno za učenike, ali ono  je uvijek bilo najneugodnije za učenike sa lošijim ocjenama. Negativne ocjene na polugodištu rijetko koga stvarno uznemire, učenici na njih najčešće gledaju na nešto što će lako riješiti tijekom drugog polugodišta. Takvi učenici se posljednjih nekoliko tjedana nastave odjednom bude, „počinju“ učiti i pokazuju interes za dobivanjem pozitivne ocjene. Stoga, ne možemo izvorom stresa smatrati zaključivanje ocjena, nego je pravi izvor stresa sustavan nerad i neizvršavanje školskih obaveza koje dovodi do utrke s vremenom.

Neredovito učenje u  prvom polugodištu može izazvati  veće poteškoće u savladavanju novoga gradiva u drugom polugodištu jer se  sadržaji nadograđuju i nadovezuju na postojeće znanje. Učenicima koji redovito, kontinuirano uče ova promjena neće prouzročiti nikakve probleme, ali oni koji tako ne rade....

Redovitim učenjem i izvršavanjem školskih obveza učenici će zaključnu  ocjenu doživjeti  kao svojevrsnu nagradu i pokazatelj da su se njihov trud i zalaganje uočili te se cijene, što pozitivno motivira i stvara naviku cjeloživotnog učenja.


Osnovna škola Kaštanjer Pula