preskoči na sadržaj

Osnovna škola Kaštanjer Pula

 > Naslovnica
Vijesti iz škole

Izložba Likovni elementi- vježbaonica lik.kulture

Autor: Admin , 27. 1. 2017.

Izložba Likovni elementi nastala u suradnji OŠ Kaštanjer i Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli otvorena je u Gradskoj knjižnici i čitaonici Pula  u srijedu, 25. siječnja 2017. u 9 sati. ,

Na otvorenju prisutnima su se obratili Nela Načinović, ravnateljica Knjižnice, doc. dr. sc. Mirjana Radetić-Paić, dekanica Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, Nada Crnković, prof., ravnateljica OŠ Kaštanjer, doc. art. Aleksandra Rotar, metodičarka Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti.

U programu su sudjelovali učenice Asja Burba, Nika Ban, Katarina Crljenko i Matea Prenz s recitacijama, a pripremila ih je učiteljica Marija Čulinović,  te Anamarija Bukovnik i Lucija Strenja sa instrumentalnom izvedbom teme iz fima "Titanic" na violini i violončelu.

Izložba je to likovnih radova naših učenika 1., 2. ,3. i 4. raz. OŠ Kaštanjer Pula koji su nastali u sklopu diplomskih predavanja studentica 5. godine Učiteljskog studija Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti pulskog sveučilišta.

Drugi dio izložbe nalazi se u holovima i panoima OŠ Kaštanjer. 

Pogledaj slike pod opširnije i tekst metodičarke  doc. art. Aleksandra Rotar

 

 

  

  

  

Dijete je osnova na kojoj počiva budućnost čovječanstva. Sistematskim praćenjem u dječjem likovnom izražavanju uočavamo niz zakonitosti u razvoju likovnog izraza na način da pratimo razvoj motorike, mišljenja, spoznaje, mašte, estetike. Pažljivom analizom dječjih radova otkrit ćemo poseban svijet dječjeg življenja. Dijete crtežom, slikom, modelom izražava svoja iskustva, interese, želje, osjećaje te prikazuje vanjski svijet onako kako ga ono proživljava.

Crtežom, slikom, plastikom dijete govori o sebi mnogo više i jasnije nego što je to u stanju učiniti nekim drugim sredstvima jer mu prilazi mnogo slobodnije i spontanije. Ove slike i crteži pred nama su za mnoge odrasle osobe nesavršene. Ja uporno govorim: savršene su. Učenici bez problema rješavaju, za odrasle neizvedive likovne probleme. Tako, iako djeca toga često nisu svjesna, govore o svojim interesima i željama te prikazuju znanje, maštovitost, kreativnost i spretnost, tj. izražavaju stupanj cjelokupnog psiho-fizičkog razvoja. Motive i likovne tehnike su studentice same odabrale. Tijekom uvodnog dijela sata su koristile lutku, klasičnu glazbu, renomirana djela profesionalnih likovnih umjetnika.

Umjetnost kod djece razvija slobodno kritičko razmišljanje, slobodno verbaliziranje mišljenog, inteligenciju, smisao za estetiku. Karizmatični austrijski filozof i teoretičar kultura, Manfred Wagner, napisao je da je Umjetnost najviši razvoj kreativnog potencijala čovjeka u osjećajnom predočavanju njegovih intelektualnih, emocionalnih i socijalnih sposobnosti. Cijenjeni francuski matematičar Laurent Lafforgue je nedavno iznio opažanje u časopisu Commentaire, inzistirajući na tvrdnji da erozija senzibilnosti za estetiku odgovara smanjenom kapacitetu za neovisno razmišljanje. Inteligencija se osim dijela koji je urođen, i sama razvija pod utjecajem učenja i odgoja. U obranu tog stajališta, spomenut ću ovdje danas hrvatskog profesora pedagogije Vladimira Vujčića koji u svojoj knjizi Opća pedagogija, podastirući novi pristup znanosti o odgoju, u obranu svojih stajališta citira Jensena koji tvrdi kako se inteligencije više razvijaju nego što se nasljeđuju. Osobno tvrdim da kada to ne bi bilo istinito, onda ni sustavno obrazovanje ne bi imalo nikakvog smisla postojanja. U razgovorima s mojim kolegicama i kolegama po osnovnim školama, svjedočimo sve lošijoj pismenosti učenika. Likovna, glazbena i tehnička kultura su zakinute za točno pola godišnje norme, tj. nastava tih Kultura je prepolovljena u svim osnovnim školama Republike Hrvatske, od prije skoro dvadeset i pet godina. Neki od rezultata takvog smanjenja sati Kultura su sljedeći: puno lošija koncentracija učenika na nastavi drugih predmeta, drastično smanjena kreativnost djece, enormno povećana agresivnost kod djece i mladeži, vrijeđanja drugoga i drugih odnosno drugačijih svakoga trenutka kada se za to ukaže prilika pa i u školi, nasilje svake vrste, povećane ovisnosti različitog dijapazona sredstava koja ih potiču, veći financijski troškovi i izdatci države, lokalne zajednice i najposlije uništene obitelji što je učestala pojava. 
Visokorazvijene države Europske unije imaju u svojim sustavima temeljnog obrazovanja populacije djece i dalje nastavu iz predmeta Likovne kulture, Glazbene kulture i Tehničke kulture po dva sata tjedno, neke čak po tri sata tjedno. 
Na fakultetu se stječu teorijska znanja, ulazi se u dubine određenih područja, što je važno, ali bez praktičnog i primjenjivog, teorijsko iskustvo bi bilo samo mrtvo slovo na papiru. Likovni rad je slobodna igra s nepredvidivim konačnim rezultatima.
Likovna djela djece, učenika Osnovne škole Kaštanjer iz Pule koje ovdje vidimo, nastala su tijekom diplomske nastave koju su izvodile studentice Učiteljskog studija, 5.godine Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Studentice su pod mojim mentorstvom odabrale radove koji će biti izloženi, nalijepile ih na podloge od papira i kartona i uz svaki rad dodale pripadajuću legendu odnosno autore radova. Plakat/pozivnicu je grafički oblikovala studentica Nikolina Goldin. Drugi dio izložbe će biti izložen u Galeriji Osnovne škole Kaštanjer u Puli i moći će se pogledati svakog radnog dana.

Želim se ovom prigodom zahvaliti na velikoj podršci dekanici Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilišta doc.dr.sc.Mirjani Radetić-Paić, ravnateljici Osnovne škole Kaštanjer Nadi Crnković, prof., ravnateljici Gradske knjižnice knjižnice i čitaonice Pula Neli Načinović, prof., učiteljicama/mentoricama razredne nastave Mariji Čulinović  (4.r.), Gordani Saulig (3.r.), Branki Medančić (2.r.), Veri Šebelić (1.r.).

doc. art. Aleksandra Rotar, metodičarka Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti.








Tražilica
 
 
 
 
 
 
 
            
 
           
 

 

 
Korisni linkovi
 
Natjecanje DABAR

 
Kalendar
« Ožujak 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

 
Drugi obrazovni materijali
 
Pula

 
UPISI U SREDNJE ŠKOLE

 
Škola bez nasilja

 
Za djecu
 
 

 

 
Anketa
Što mislite, da li bi trebalo organizirati više oblika izvanučioničke nastave ( npr. terenski rad, boravak u prirodi, izleti i sl)?




 
Događanja

Natjecanje "Pula moj grad 2017"

Karla Jelenić

4. mjesto

Mate Ljubić, 5.r.

Natjecanje "Pula moj grad 2016"
1. nagrada

Filip Kurtović

 
Katarina Benčić
 
Zavičajna nastava
Projekt "Kartulina z Istre"
 
Proljeće
Pozitiva
Dani kruha

Radovi učenika

Noemi Vučković
Lucija Višković
Lovro Milinković
Lana Šešelj
Lucija Višković
Alex Cvek
Tea Petelinec
Leon Nađ
Lucija Višković
Blaž Buić
Bojan Dimitrić

 

Priloženi dokumenti:
P1000798.JPG

 
Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 3. 2011.

Ukupno: 805793
Danas: 61
 
Panoi
Listopad u našoj školi
 
Učimo kineski jezik
 
Radovi učenika -Glogster
 

 Lucija Rukavina, 7.a

Monika Dilber, 7.a

 

 
 
Trka Uljanika 
Noemi Vučković, Paint
 
Glog, Bilić Stella, 8.r.
 
Glog, Ivana Kopričanec, 8.r.
 
Glog, Toni Božac, 8.r


 

 
1.mjesto - Pula moj grad

Animacije, Noemi Vučković, 7.r

 

 
3.mjesto - Pula moj grad
Digitalni crtež, Karin Kariko, 5.r

 

 
CARNet
 
 > Naslovnica
CMS za škole logo
Osnovna škola Kaštanjer Pula / Rimske centurijacije 29, HR-52100 Pula / os-kastanjer-pu.skole.hr / ured@os-kastanjer-pu.skole.hr
preskoči na navigaciju